Ανάπτυξη διδακτικών σεναρίων που βασίζονται σε πρωτότυπα πειράματα χημείας, σε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας και σε παιχνίδια αυλής

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή αποτελεί μια προσπάθεια δημιουργίας, εφαρμογής και ελέγχου στην πράξη διδακτικών εργαλείων τα οποία θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει χημεία ή γενικά φυσικές επιστήμες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ώστε να διευκολύνει τη διδακτική πράξη και την επίτευξη του διδακτικού στόχου. Παρουσιάζεται η κατασκευή πρότυπων και πρωτότυπων συσκευών-διατάξεων από υλικά καθημερινής χρήσης, όπως και η δημιουργία διδακτικών σεναρίων Χημείας αλλά και διαθεματικών, τα οποία βασίζονται σε αυτές και εφαρμόζονται στη διδασκαλία στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Τα διδακτικά σενάρια συνοδεύονται από φύλλα εργασίας τα οποία δημιουργήθηκαν και έχουν ήδη συμπληρωθεί την τελευταία πενταετία από μεγάλο αριθμό μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας. Μελετώνται επίσης τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τα οφέλη ή μη της χρήσης των διατάξεων-συσκευών στην εργαστηριακή άσκηση. Παράλληλα επινοήθηκαν και σχεδιάσθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is an attempt to create, apply and control in practice, teaching tools that can be used in secondary education, by chemistry or science teachers to facilitate the didactic praxis and achieve the teaching goals. Therefore, the construction of standard and original devices from materials of daily use is presented, as well as the creation of teaching scenarios both of Chemistry and interdisciplinary, which are based on these devices and are applied in teaching in High School and Lyceum. The teaching scenarios are accompanied by worksheets that have been created and already completed, in the last five years, by a significant number of high school students during the teaching process. Completed worksheets are also being studied to draw conclusions about the benefits of using these devices in laboratory practice. At the same time, games based on chemistry have been invented and designed, both in the form of a “classic yard game” and in a “game using new technologies”, to be used ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47783
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47783
ND
47783
Εναλλακτικός τίτλος
Development of didactic scenarios based on original chemistry experiments, augmented reality applications and open yard games
Συγγραφέας
Παρισοπούλου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Σωτήριος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Φυσικής, Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας. Εργαστήριο Χημικής Εκπαίδευσης, Εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Χημεία
Εξεταστική επιτροπή
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Σιγάλας Μιχαήλ
Ακρίβος Περικλής
Κώτσης Κωνσταντίνος
Μολοχίδης Αναστάσιος
Πολάτογλου Χαρίτων
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Άλλες Φυσικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μέτρηση όγκου αερίου; Παιχνίδια αυλής χημείας; Επαυξημένη πραγματικότητα; Διδακτικά σενάρια στοιχειομετρίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
[8], 422 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)