Επιστήμες της αγωγής και δημιουργική επίλυση προβλήματος: στάσεις στελεχών δημόσιας διοίκησης σχετικά με τη διαχείριση κρίσεων: συγκριτική μελέτη

Περίληψη

Η ερευνητική υπόθεση της παρούσας διατριβής αφορά στο ερώτημα του κατά πόσο τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα αξιοποιούν τη δημιουργική και κριτική σκέψη τους προκειμένου να διαχειριστούν μία κρίση. Για τη διερεύνηση αυτού του ερωτήματος διεξήχθησαν συνεντεύξεις με στελέχη δημόσιας διοίκησης, τόσο της νησιωτικής, όσο και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Οι συνεντεύξεις ήταν ημιδομημένες, δηλαδή στηρίχθηκαν σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο ερωτήσεων, οι οποίες όμως τέθηκαν προφορικά στα πρόσωπα τα οποία συμμετείχαν στη συνέντευξη επιτρέποντας την ελεύθερη και ελαστική προσέγγισή τους. Τα ερωτήματα δομήθηκαν με σκοπό να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης στην Ελλάδα διαχειρίζονται τις κρίσεις και ειδικότερα την κρίση της εκδηλωμένης δασικής πυρκαγιάς. Επιπλέον επιχειρήθηκε να αναφανεί: ο ρόλος και η λειτουργία της σχετικά νέας δομής των γραφείων πολιτικής προστασίας, ο ρόλος της ερευνητικής πανεπιστημιακής κοινότητας στη μάχη για τη διάσωση των ελληνικών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The hypothesis of the current thesis focuses on the role of creative and critical thinking within the process of crisis management from public sector executives. Interviews with public sector executives have been conducted in order to test this hypothesis. These executives have been sampled in a way that represents insular and mainland Greece. The interviews were semi structured, which means that they were based in a pre-decided questions frame. The questions were set orally to the research participants, allowing a more free and flexible approach. Also, the questions were structured aiming to investigate the way with which the public sector executives in Greece manage crises, and specially the crisis of a forestall fire. Furthermore, it was aimed to identify: the role and function of the relatively new institution which is called “civil protection office”, the role of the research university community in the battle for rescuing Greek forests, the role of the penetration of forest prote ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28528
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28528
ND
28528
Εναλλακτικός τίτλος
Sciences of education and creative problem solving: attitudes of public sector executives regarding crisis management: a comparative study
Συγγραφέας
Παπαδομαρκάκης, Ιωάννης (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Ξανθάκου Ποτίτσα
Καΐλα Μαρία
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Πολεμικός Νικήτας
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Καρανικόλα Παρασκευή
Μόγιας Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Διαχείριση κρίσεων; Δημιουργική ηγεσία; Περιβαλλοντική διαχείριση; Δασικές πυρκαγιές; Στελέχη δημόσιας διοίκηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
485 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)