|
Περίληψη
Η διδακτορική διατριβή εξετάζει τις επιδράσεις των μεταπτυχιακών σπουδών με κατεύθυνση στην Ηγεσία – Διοίκηση της Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης που συμμετέχουν ή έχουν αποφοιτήσει από αυτά. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να ανιχνεύσει αν με την μεταπτυχιακή εκπαίδευση α) οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές αλλάζουν στάσεις, αντιλήψεις και πρακτικές και είναι σε θέση να εφαρμόσουν μετασχηματιστική και κατανεμημένη ηγεσία στο σχολείο, β) είναι εφικτό να αναπτυχθούν δεξιότητες αποτελεσματικής ηγεσίας και να καλλιεργηθούν ηγετικά χαρακτηριστικά και γ) επιτυγχάνεται η κατανόηση της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής και η ανάπτυξη πρακτικών προς αυτή την κατεύθυνση στο σχολικό περιβάλλον. Επίσης, διερευνάται κατά πόσο είναι σημαντικό οι διευθυντές σχολείων να είναι πιστοποιημένοι στην ηγεσία – διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων. Η έρευνα διεξήχθη ποιοτικά μέσω ημιδομημένης συνέντευξης και ποσοτικά με τη χρήση ερωτηματολογίου. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι ...
Η διδακτορική διατριβή εξετάζει τις επιδράσεις των μεταπτυχιακών σπουδών με κατεύθυνση στην Ηγεσία – Διοίκηση της Εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη της εκπαίδευσης που συμμετέχουν ή έχουν αποφοιτήσει από αυτά. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα επιχειρεί να ανιχνεύσει αν με την μεταπτυχιακή εκπαίδευση α) οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές αλλάζουν στάσεις, αντιλήψεις και πρακτικές και είναι σε θέση να εφαρμόσουν μετασχηματιστική και κατανεμημένη ηγεσία στο σχολείο, β) είναι εφικτό να αναπτυχθούν δεξιότητες αποτελεσματικής ηγεσίας και να καλλιεργηθούν ηγετικά χαρακτηριστικά και γ) επιτυγχάνεται η κατανόηση της σύγχρονης εκπαιδευτικής πολιτικής και η ανάπτυξη πρακτικών προς αυτή την κατεύθυνση στο σχολικό περιβάλλον. Επίσης, διερευνάται κατά πόσο είναι σημαντικό οι διευθυντές σχολείων να είναι πιστοποιημένοι στην ηγεσία – διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων. Η έρευνα διεξήχθη ποιοτικά μέσω ημιδομημένης συνέντευξης και ποσοτικά με τη χρήση ερωτηματολογίου. Η έρευνα κατέδειξε ότι οι στάσεις, οι αντιλήψεις και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα, μετά την αποφοίτηση τους από μεταπτυχιακό με κατεύθυνση την ηγεσία – διοίκηση στην εκπαίδευση, φαίνεται να διαφοροποιούνται και να συμβαδίζουν με τα σύγχρονα μοντέλα ηγεσίας - διοίκησης σχολείων σε ζητήματα που αφορούν στη σύγχρονη εκπαιδευτική πολιτική, στη μετασχηματιστική και κατανεμημένη ηγεσία και στην ανάληψη και κατανομή ηγεσίας καθώς και στην αναγνώριση και υιοθέτηση των χαρακτηριστικών του αποτελεσματικού ηγέτη. Στην αλλαγή αυτή φαίνεται πως το μεταπτυχιακό παίζει καταλυτικό ρόλο. Επίσης, περισσότερο ωφελημένοι δείχνουν να είναι οι εκπαιδευτικοί χωρίς θέση ευθύνης καθώς και οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι. Τέλος, η ανάγκη για πιστοποιημένη επιμόρφωση σε θέματα ηγεσίας – διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων δείχνει να είναι σαφής, κυρίως για όσους εκπαιδευτικούς προτίθενται να διεκδικήσουν μια θέση ευθύνης.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The doctoral dissertation examines the effects of postgraduate studies in the field of Leadership - Education Management on teachers and education executives who participate or have graduated from them. In particular, the present study attempts to identify whether postgraduate education a) teachers and principals change attitudes, perceptions and practices and are able to implement transformational and distributed leadership in school, b) it is possible to develop effective leadership skills and Leadership characteristics are cultivated and c) the understanding of modern educational policy and the development of practices in this direction in the school environment are achieved. It is also being investigated whether it is important for school principals to be certified in the leadership - management of educational units. The survey was conducted qualitatively through a semi-structured interview and quantitatively using a questionnaire. The research showed that the attitudes, perception ...
The doctoral dissertation examines the effects of postgraduate studies in the field of Leadership - Education Management on teachers and education executives who participate or have graduated from them. In particular, the present study attempts to identify whether postgraduate education a) teachers and principals change attitudes, perceptions and practices and are able to implement transformational and distributed leadership in school, b) it is possible to develop effective leadership skills and Leadership characteristics are cultivated and c) the understanding of modern educational policy and the development of practices in this direction in the school environment are achieved. It is also being investigated whether it is important for school principals to be certified in the leadership - management of educational units. The survey was conducted qualitatively through a semi-structured interview and quantitatively using a questionnaire. The research showed that the attitudes, perceptions and practices of teachers in Greece, after graduating from the postgraduate course in leadership - administration in education, seem to vary and conform to modern models of leadership - school administration on issues related to in modern educational policy, in transformational and distributed leadership and in the assumption and distribution of leadership as well as in the recognition and adoption of the characteristics of an effective leader. In this change, it seems that the postgraduate course plays a catalytic role. Also, teachers without a position of responsibility, as well as Substitute or Hourly-paid Teachers, seem to be more beneficial. Finally, the need for certified training in leadership - management of educational units seems to be clear, especially for those teachers who intend to claim a position of responsibility.
περισσότερα
 | |
 | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (2.97 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|  | Online παραγγελία της διατριβής (Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή) |
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ
Είσοδος
/ Εγγραφή
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Διεύθυνση Handle | http://hdl.handle.net/10442/hedi/47632 | ND | 47632 | Εναλλακτικός τίτλος | How do teachers and current education executives, who have been involved in postgraduate studies in the field of leadership-management in education, perceive the changes in their attitudes, perceptions and practices?
| Συγγραφέας | Κοκκόρη, Αθηνά του Λουκάς | Ημερομηνία | 2020 |
Ίδρυμα | Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής |
Εξεταστική επιτροπή | Μπαγάκης Γεώργιος Τζιμογιάννης Αθανάσιος Καραλής Αθανάσιος Ιορδανίδης Γεώργιος Δημόπουλος Κωνσταντίνος Καρακατσάνη Δέσποινα Φωτόπουλος Νικόλαος |
Επιστημονικό πεδίο | Κοινωνικές Επιστήμες Εκπαίδευση |
Λέξεις-κλειδιά | Ηγεσία στην εκπαίδευση; Μετασχηματιστική; Κατανεμημένη; Μεταπτυχιακά; Αποτελεσματικός ηγέτης | Χώρα | Ελλάδα |
Γλώσσα | Ελληνικά |
Άλλα στοιχεία | 369 σ., εικ., πιν., σχημ. |
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης | |
|
Στατιστικά χρήσης & Altmetrics
Στατιστικά χρήσης
προβολές1
ξεφυλλίσματα2
μεταφορτώσεις3
xρήστες4
1) Αφορά τις προβολές σελίδας της καρτέλας της διδακτορικής διατριβής. Πηγή: Google Analytics.
4) Αφορά τους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες που έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις. Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)
λιγότερα
περισσότερα
|