Ικανότητες απόδοσης των ηγετών εκπαίδευσης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και συσχέτισή τους με χαρακτηρολογικές παραμέτρους

Περίληψη

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει διεθνώς έντονο ενδιαφέρον για το αν οι σχολικοί ηγέτες διαθέτουν επαρκείς ηγετικές ικανότητες, έτσι ώστε να μπορέσουν να ικανοποιηθούν οι προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος. Η επάρκεια – ικανότητες απόδοσης των διευθυντών και των υποδιευθυντών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πρωταρχικής σημασίας, κυρίως λόγω του σύγχρονου ρόλου που οφείλουν να διαδραματίσουν. Στην παρούσα διατριβή εξετάζεται το επίπεδο επάρκειας – ικανοτήτων απόδοσης που αντιλαμβάνονται ότι έχουν για τους εαυτούς τους οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης σε ό,τι αφορά τις κοινές διοικητικές ευθύνες που αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς στα πλαίσια του διοικητικού τους ρόλου. Ταυτόχρονα, γίνεται απόπειρα ανίχνευσης της πιθανής επίδρασης κάποιων συγκεκριμένων παραγόντων – χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους που μπορεί να επηρεάζουν αρχικά τις αντιλήψεις αυτές και, κατά συνέπεια, τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Currently, there has been an intense interest worldwide in whether school leaders have sufficient leadership skills so as to meet the challenges of the constantly changing environment. The competences of primary education school principals and assistant principals are of crucial importance, particularly because of the modern role these people have to play.What is examined in the present study is the level of competences that principals and assistant principals of primary education schools of Thessaloniki perceive for themselves regarding common administrative responsibilities they face during a school year in the context of their role. At the same time, an attempt to detect any possible influences of some specific factors – personality traits that may initially affect these perceptions and, consequently, the effective performance of their administrative role is made.A total of 412 people – administrative staff of the prefecture of Thessaloniki, that is 261 principals and 151 assistant ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35554
ND
35554
Εναλλακτικός τίτλος
Educational leaders' competences in primary education in Greece and their correlation to personality traits
Συγγραφέας
Αναστασίου, Αδάμος Αναστάσιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Βαλκάνος Ευθύμιος
Σίμος Γρηγόριος
Montgomery Anthony
Παυλίδης Γεώργιος
Μακρίδου-Μπούσιου Δέσποινα
Ζαφειρόπουλος Κωνσταντίνος
Ιορδανίδης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Οικονομικά και Διοίκηση Επιχειρήσεων
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Υποδιευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ικανότητες απόδοσης; Χαρακτηρολογικοί παράγοντες; Κατάρτιση; Επαγγελματική ανάπτυξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
541 σ., πιν., σχημ., ευρ.