Εκπαιδευτική ηγεσία και δημοκρατικές αξίες στο ελληνικό σχολείο: μια έρευνα σε σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της περιφερειακής ενότητας Αιτωλοακαρνανίας

Περίληψη

Η δημοκρατία είναι ένα πολίτευμα που απαιτεί πολίτες με δημοκρατικές αρχές, αξίες και πεποιθήσεις, και χαρακτηριστικά, όπως ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων, η ευθύνη, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η συμμετοχή, ο διάλογος και η συνεργασία. Η έλλειψη αυτών των χαρακτηριστικών όχι μόνο αποδυναμώνει τη δημοκρατία, αλλά μπορεί να τη θέσει ακόμα και σε κίνδυνο. Σήμερα, όλο και περισσότερο, τόσο στις δυτικές δημοκρατικές κοινωνίες όσο και στον χώρο της δημοκρατικής θεωρίας και έρευνας έχει γίνει συνείδηση η ανάγκη για ενδυνάμωση και αναζωογόνηση της δημοκρατίας, ειδικά σε μια κρίσιμη περίοδο κατά την οποία οι κοινωνικές ανισότητες και η φτώχεια έχουν αυξηθεί, και επιπλέον οι μεταναστευτικές ροές έχουν ενταθεί θέτοντας επιτακτικά ζητήματα δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών. Η χώρα μας δεν είναι ουδόλως απαλλαγμένη από τέτοιου είδους προβλήματα και γι’ αυτό είναι επιτακτική ανάγκη η Ελληνική Πολιτεία να αντιδράσει. Είναι παραδεκτό ότι ο θεσμός που κατ’ εξοχήν θα μ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Democracy is a political system that requires citizens with democratic principles, values and beliefs, and characteristics such as respect for the rights and freedoms of others, responsibility, acceptance of diversity, participation, dialogue and cooperation. The lack of these features not only weakens democracy, but also can put it at risk. Today, more and more, both in Western democratic societies and in the field of democratic theory and research, the need for strengthening and revitalizing democracy has become conscious. Especially, in a crucial period in which social inequalities and poverty have increased, and in addition, migratory flows have been intensified by urgent issues democratic rights and freedoms. Our country is in no way free of such problems and that is why it is imperative for the Greek State to react. It is admitted that the organization which could, as a matter of priority, contribute to the empowerment of democracy is school. As one of the key institutions of dem ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45766
ND
45766
Εναλλακτικός τίτλος
Educational leadership and democratic values in the Greek school: a research in secondary education schools of the regional unity of Aitoloakarnania
Συγγραφέας
Μπέστιας, Γεώργιος Αθανάσιος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μπάλιας Ευστάθιος
Σταμέλος Γεώργιος
Παπαδιαμαντάκη Παναγιώτα
Ασημάκη - Δημακοπούλου Άννα
Νικολάου Γεώργιος
Καμαριανός Ιωάννης
Κουστουράκης Γεράσιμος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Πολιτικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική ηγεσία; Δημοκρατική εκπαιδευτική ηγεσία; Δημοκρατικές αξίες; Στάσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
330 σ., πιν., γραφ.