Η αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδας στην εξ αποστάσεως συνεργατική μάθηση

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή στοχεύει στη διατύπωση μιας θεωρίας για την ενσωμάτωση στοιχείων της δυναμικής της ομάδας σε ψηφιακό διαδικτυακό περιβάλλον που θα υποστηρίζει την αλληλεπίδραση διδασκαλίας και συνεργατικής μάθησης. Στα αποτελέσματα περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός θεωρητικού συστήματος αξιοποίησης της δυναμικής της ομάδας σε περιβάλλον ανοικτής και εξ αποστάσεως συνεργατικής μάθησης, με πεδίο εφαρμογής την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και δυνητική εφαρμογή σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η κύρια ερευνητική μέθοδος που υιοθετήθηκε ήταν η δόμηση θεωρίας (theory building). Ως εκ τούτου, χρειάστηκε να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν μια σειρά από εμπειρικές μελέτες με στόχο την προκαταρκτική συγκρότηση του θεωρητικού συστήματος, τη λειτουργικοποίηση των εννοιών, την επιβεβαίωση της προκαταρκτικής θεωρίας και την αναθεώρησή της. Στόχος ήταν μια πολύ-επίπεδη προοπτική στη μελέτη των ομάδων· για το λόγο αυτό εξετάστηκαν οι έννοιες και οι λειτουργίες σε μικρο-επίπεδο (άτομα, διδα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD dissertation aims to generate a theory for integrating elements of group dynamics into a digital online environment that supports the interaction of teaching and collaborative learning. The results include the development of a theoretical system for the use of group dynamics theory in an open and distance collaborative learning environment, at higher education in Greece with potential application at all levels of education. For this purpose, we adopted theory building as the main research method. It was therefore necessary to design and conduct a number of empirical studies aiming at the preliminary constitution of the theoretical system, the operationalization of the concepts, the confirmation of the preliminary theory and its revision. The objective wasa multi-level perspective in the study of groups; hence, we examined the concepts at micro-level (individuals, students and teachers), meso-level (the group as a whole) and macro-level (organization). Through the empirical case ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47547
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47547
ND
47547
Εναλλακτικός τίτλος
Group dynamics in distance collaborative learning
Συγγραφέας
Νιάρη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λιοναράκης Αντώνιος
Σοφός Αλεβίζος
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Καγιαλής Παναγιώτης
Σηφάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Δυναμική της ομάδας; Συνεργατική μάθηση; Δόμηση θεωρίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
425 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)