Πολιτισμική - αισθητική αγωγή: εικαστικές τέχνες στην εκπαίδευση ενηλίκων σε σχολεία δεύτερης ευκαιρίας

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τις εμπειρίες και τις προσδοκίες των ενηλίκων εκπαιδευομένων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής και συγκεκριμένα του Πολιτισμικού-Αισθητικού Γραμματισμού, όταν διδάσκεται από εικαστικό καθηγητή. Η εργασία βασίζεται στην ερευνητική υπόθεση ότι οι ιδέες και οι προτάσεις που εκφράζονται από τους εκπαιδευόμενους των Σ.Δ.Ε. σχετικά με τρόπους αξιοποίησης της δημιουργικότητάς τους μπορούν να συμπεριληφθούν στη διάρθρωση του προγράμματος σπουδών για τον Πολιτισμικό-Αισθητικό Γραμματισμό. Με βάση τα όσα καταγράφηκαν από τους εκπαιδευόμενους επιχειρείται να προσδιοριστούν δραστηριότητες που βρίσκονται σε συμφωνία με τις σύγχρονες προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, τη φιλοσοφία των Σ.Δ.Ε., τις κατευθύνσεις της Αισθητικής Αγωγής και τις μετανεωτερικές θεωρίες γύρω από την τέχνη και την εκπαίδευση. Ως ερευνητική μέθοδος χρησιμοποιήθηκαν τα ερωτηματολόγια, τα οποία μοιράστηκαν σε 360 εκπαιδευόμενους σε (έξι) 6 διαφορετικά Σ.Δ.Ε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation examines the experiences and expectations of the adult learners at the Second Chance Schools (SCS) following the courses in Arts Education and of Cultural-Aesthetic Literacy in particular, based on the personal involvement of the researcher as an instructor of these courses. The thesis is based in the research hypothesis that the ideas and the views of the learners of SCS, regarding the ways to foster their creativity, can be included to enrich the curriculum of the Cultural-Aesthetic Literacy. This question becomes pertinent to the operation of the SCS, as the current educational framework of these courses is not supported by a curriculum and clear educational guidelines and the role of the instructor is often relying on intuition and personal rapport with the course participants. On the basis of what was recorded by the learners during the research implementation, we attempt to identify activities that are related to current approaches in Adult Education, the philos ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47458
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47458
ND
47458
Εναλλακτικός τίτλος
Cultural - aesthetic literacy: visual arts in adult education at the second chance schools
Συγγραφέας
Κυριτσοπούλου, Ευαγγελία-Καλλιόπη (Πατρώνυμο: Σταμάτιος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κακίση - Παναγοπούλου Λουΐζα
Βρεττός Ιωάννης
Βουδούρη Αγγελική
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Μπαμπάλης Θωμάς
Δημάκη - Ζώρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ); Εκπαίδευση ενηλίκων; Δημιουργικότητα; Τέχνη; Μετανεωτερικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
547 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)