Ιστορία και εκπαίδευση ενηλίκων: τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και η προσέγγιση του κοινωνικού και ιστορικού γραμματισμού

Περίληψη

Η διατριβή είχε ως στόχο τη διερεύνηση των αντιλήψεων και στάσεων των ενήλικων εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτικών / εκπαιδευτών τους στο πεδίο του Κοινωνικού και Ιστορικού Γραμματισμού και ιδιαίτερα στο αντικείμενο της Ιστορίας και της Πολιτειότητας, όπως προσεγγίζεται στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στο πλαίσιο της τυπικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Αποτελείται από ένα θεωρητικό μέρος, το οποίο εξετάζει: 1. τις σύγχρονες τάσεις στην εκπαίδευση ενηλίκων (βασικές παιδαγωγικές αρχές, χαρακτηριστικά της εκπαίδευσης ενηλίκων και των ενήλικων εκπαιδευόμενων) και την ιστορία της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα. 2. Τις βασικές αρχές της Κριτικής Παιδαγωγικής, με έμφαση στις θέσεις του Paulo Freire καθώς και τις θέσεις του Jurgen Habermas με άξονα αναφοράς την κριτική συνειδητοποίηση, τη χειραφετική γνώση και την επικοινωνιακή πράξη, τα οποία αποτελούν το άρρητο θεωρητικό πλαίσιο ανάπτυξης των Γραμματισμών - οιονεί Προγράμματος Σπουδών - των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας και ιδιαίτερα του Κοινωνικο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe goal of this doctoral thesis has been to research the attitudes and beliefs of adult learners and adult educators in the field of Social and Historical Literacy -focusing on the subjects of History and Citizenship respectively- in relation to Second Chance Schools within the Formal Adult Education framework in Greece. Specifically, the present PhD thesis comprises a theoretical part which revolves around: 1. Contemporary trends in Adult Education (basic pedagogical principles, characteristics of Adult Education and adult trainees) as well as the history of Adult Education in Greece. 2. Fundamental principles of Critical Pedagogy, placing emphasis on Paulo Freire’s and Jurgen Habermnas’ position(s), such as the ‘pillar’ of critical consciousness, emancipatory knowledge and communicative act, which constitute the tacit theoretical framework of literacy development- quasi curricula- in Second Chance Schools, especially the Social and Historical Literacy (citizenship, historical ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28992
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28992
ND
28992
Εναλλακτικός τίτλος
History and adult education: Second chance schools and the approach of social and historical literacy
Συγγραφέας
Σακκά, Βασιλική του Ζαχαρίας
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καρακατσάνη Δέσποινα
Κουλούρη Χριστίνα
Βεντούρα Λίνα
Κόκκινος Γιώργος
Καραλής Θανάσης
Μπαγάκης Γιώργος
Τσάφος Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορικός γραμματισμός; Κοινωνικός γραμματισμός; Εκπαίδευση ενηλίκων; Διά βίου μάθηση; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας; Πολιτειότητα; Ενεργός πολιτειότητα; Ιστορική εκπαίδευση; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Ιστορία και εκπαίδευση ενηλίκων; Δημόσια ιστορία; Κριτική παιδαγωγική; Εκπαιδευτική έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
494 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)