Ψηφιακή ανάλυση ηλεκτροεγκεφαλογραφικού σήματος (ΗΕΓ): εφαρμογές στην εκπαίδευση

Περίληψη

Στην παρούσα διδακτορική διατριβή αναπτύσσονται μέθοδοι πρόβλεψης μαθησιακών δυσκολιών κατά τη διάρκεια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, οι οποίες βασίζονται στην ψηφιακή ανάλυση ηλεκτροεγκεφαλογραφικών δεδομένων μέσω κατάλληλων πληροφοριακών συστημάτων και λογισμικών. Με τη βοήθεια κατάλληλων ψηφιακών μεθόδων ανάλυσης και κατάλληλων πληροφοριακών συστημάτων μελετάμε ηλεκτροεγκεφαλογραφικά σήματα, με σκοπό να ανιχνεύσουμε και να ανακαλύψουμε αλγόριθμους και παραμέτρους που διαφοροποιούν στατιστικά τη δυσκολία την οποία συναντά ένα άτομο, όταν συμμετέχει σε μια εκπαιδευτική διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό εξάγονται μοντέλα, τα οποία αποκαλύπτουν και προβλέπουν μαθησιακές δυσκολίες σε μια εκπαιδευτική διαδικασία.Επιπλέον, μέσα από τη μελέτη της στασιμότητας χρονολογικών σειρών, δίνουμε χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με τη δυνατότητα πρόβλεψης συμπεριφοράς. Στην εργασία αυτή ανιχνεύουμε πειραματικά σημεία στο ηλεκτροεγκεφαλογραφικό σήμα, τα οποία παρουσιάζουν φαινόμενα στασιμότητας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this PhD Thesis is the development of educational difficulties prediction methods during educational procedures. The method is based in electroencephalography (EEG) signals digital analysis through various proper information systems and software. Using proper digital methods and with help of information systems and software, we study EEG signals in order to investigate proper algorithms, EEG parameters and neurophysiological indexes, which statistical differentiate the difficulty that a person faces when participate in an educational procedure.In this way we extract mathematical models that reveal and provide learning disabilities in an educational procedure. Furthermore, through the study of stationary time series, we give useful conclusions about the predictability of those people behavior. In this PhD thesis also we detect data points in EEG signal which show stationary phenomena.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44381
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44381
ND
44381
Εναλλακτικός τίτλος
Digital electroencephalography signal analysis (EEG): applications in education
Συγγραφέας
Στεφανίδης, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Κυριάκος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Ιατρικής. Τομέας Λειτουργικός - Κλινικοεργαστηριακός. Εργαστήριο Φυσιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ευαγγέλου Άγγελος
Ανωγειανάκις Γεώργιος
Βλάμος Παναγιώτης
Καλφακάκου Βασιλική
Κουτσονικόλαος Δημήτριος
Πέσχος Δημήτριος
Πούλος Μάριος
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΙατρική Βιοτεχνολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εγκέφαλος; Νόηση; Εκπαίδευση; Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα; Μαθησιακές δυσκολίες; Νευροφυσιολογία; Στάσιμα κύματα; Συγχρονισμός δεδομένων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
225 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)