Διερεύνηση τακτικών-τρόπων βελτίωσης του έργου των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ)

Περίληψη

Στόχος της έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι Τεχνολογίες Πληροφορίες και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) μπορούν να βελτιώσουν το έργο των σχολικών συμβούλων στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια διερεύνηση βασισμένη στο χρήστη. Διερευνώνται οι πραγματικές συνθήκες λειτουργίας σε συνδυασμό με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Για το σκοπό αυτό στην έρευνα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολικών μονάδων, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές εκπαίδευσης και προϊστάμενοι επιστημονικής – παιδαγωγικής καθοδήγησης. Παράλληλα, εξετάζονται οι απόψεις τους σχετικά με τα εμπόδια που συναντούν οι σχολικοί σύμβουλοι στο έργο τους και τους τρόπους με τους οποίους οι Τ.Π.Ε. μπορούν να αξιοποιηθούν. Ακολουθείται η ποσοτική προσέγγιση απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές σχολικών μονάδων και η ποιοτική προσέγγιση απέναντι στα λοιπά στελέχη εκπαίδευσης. Προκύπτει ότι παράγοντες όπως ατομικά – υπηρεσιακά χαρακτηριστικά, βαθμίδα εκπαίδευσης, τύπος σχολείου, περιφέρεια, αστικότητα και γεωφυσικά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the research is to investigate how Information and Communication Technologies (ICT) can improve the work of school counselors in Greece. This is a user-centered approach. The actual operating conditions are investigated in conjunction with the current institutional framework. For this purpose, teachers, school leaders, school counselors, head masters and heads of scientific and pedagogical mentoring participate in this research. At the same time, their views on the obstacles encountered by school counselors during their work as well as the ways in which ICTs can be useful are discussed. As far as school teachers and school leaders are concerned the quantitative approach is conducted, while as far as education staff is concerned the qualitative approach is conducted. Factors such as individual - occupational features, education level, type of school, region, population and geophysical features, number of schools and teachers that belong to a school counselor are proved to inf ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42794
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42794
ND
42794
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of tactics - ways to improve the work of school councelors in Greece by using information and communication technologies (ICTs)
Συγγραφέας
Δόκου, Μαρία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος-Ιωάννης)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Ιορδανίδης Γεώργιος
Τσακιρίδου Ελένη
Παπαδοπούλου Βασιλική
Θωίδης Ιωάννης
Κουτούζης Εμμανουήλ
Μπάκας Θωμάς
Λαζαρίδου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.); Σχολικοί σύμβουλοι; Ψηφιακό Σχολείο; Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
1013 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)