Ο ηθικός λόγος στη ρητορική του Αριστοτέλη: διδακτική προσέγγιση στην εκπαιδευτική αγωγή και διαμεσολάβηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να καταδειχθεί πως στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη η περίπλοκη γνωσιακή διαδικασία που χαρακτηρίζει τον άνθρωπο απαιτεί την εργαλειακή ισχύ του ελκτικού λόγου, όπως αυτός αναδύεται στην Τέχνη Ῥητορική. Πρόκειται για έναν ρητορικό λόγο που επιτυγχάνει μια ρεαλιστική αισιοδοξία, καθώς, ερειδόμενος στα στέρεα θεμέλια της αριστοτελικής ηθικής, αποτελεί διαχρονικά την εκούσια ή ακούσια επιλογή της κοινότητας των ανθρώπων. Με ζήλο υποστηρίζεται πως ο ρητορικός λόγος δίχως ηθικές αρχές – αρετές δεν υπόκειται σε περιορισμούς, κρίσεις ή αναλύσεις, ενώ οι ηθικές αρχές – αρετές χωρίς την εργαλειακή δύναμη της τέχνης του λόγου είναι ανενεργές. Συγκεκριμένα η μελέτη διακρίνεται σε τρία βασικά μέρη. Η δομή της ακολουθεί πιστά τη θεματολογία της με στόχο την έλλογη συνοχή. Στο πρώτο μέρος ανιχνεύεται η υποδοχή από το αθηναϊκό κοινό της συστηματικής ρητορικής στην Αθήνα, παρατηρούνται τα επίχειρα της τέχνης του Γοργία και προοικονομείται με αυτόν τον τρόπο η πλατωνική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation aims at indicating that the complex cognitive process concerning human beings in Aristotle’s philosophy requires the instrumental force of the alluring reasoning, emerging from the Art of Rhetoric. This kind of reasoning contributes to the existence of realistic optimism and – based on Aristotle’s ethics – has been throughout the ages an unintentional or intentional choice of human communities. It is also being emphasized that rhetoric without ethical principles-virtues does not undergo restrictions, judgments or analyses, while the ethical principles-virtues can be solely activated through the instrumental force of the Art of Rhetoric. This study comprises three main parts, whose structure totally adheres to the primary topic of the study, aiming at maintaining text coherence. The first part refers to the attitude of the Athenians towards the systematic rhetoric, introduced in the cradle of wisdom, namely Athens. Within this framework, the consequences of the art of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/43551
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43551
ND
43551
Εναλλακτικός τίτλος
Ethical reasoning in Aristotle’s rhetoric: a didactic approach to education and mediation
Συγγραφέας
Τζήμας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Παιδαγωγική Φλώρινας. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Τριαντάρη Σωτηρία
Κάλφας Βασίλειος
Καλεράντε Ευαγγελία
Δόικος Παναγιώτης
Θεοδωρίδης Αλέξανδρος
Ντίνας Κώστας Δ.
Σαμαράς Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΦιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Ηθική; Ρητορική; Αγωγή; Διαμεσολάβηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
305 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)