Η εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι επιδράσεις της στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική: η περίπτωση των κοινωνικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1993-2006)

Περίληψη

Η μελέτη αναφέρεται στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έλαβε χώρα κατά την περίοδο 1993-2006 και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο σύγκλισης του εθνικού εκπαιδευτικού μας συστήματος προς τα ευρωπαϊκά πρότυπα προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε). Ο βασικός ερευνητικός προβληματισμός της διατριβής είναι η αναζήτηση και ο βαθμός επίδρασης του «λόγου» και των πολιτικών της γνώσης της Ε.Ε. στη μεταρρύθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών, στο περιεχόμενο των σχολικών εγχειριδίων των Κοινωνικών Σπουδών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κατά την περίοδο 1993-2006 στη χώρα μας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη διαμόρφωση νέων Προγραμμάτων Σπουδών (Ε.Π.Π.Σ/ Δ.Ε.Π.Π.Σ-Α.Π.Σ) και τη συγγραφή νέων βιβλίων στη Γενική εκπαίδευση (Λύκειο, Γυμνάσιο) με χρηματοδότηση από το 1ο και 2ο ΕΠΕΑΕΚ στο πλαίσιο των δύο (Β΄ και Γ΄) Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης. Για την υλοποίηση της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The dissertation examines the modernization of Greek Secondary Education, which occurred between the years of 1993 and 2006, as a convergence process of the Greek system of education to the European educational standards. The main research question is the influence of EU discourses and policies οn the reformation of Greek Curriculum, the content of Social Studies in Secondary Education and the in-service training schemes of Social Studies teachers. The thesis emphasizes on the process of constructing New Social Studies Curricula and writing New School Books and instructional materials for General Lower and Upper Secondary Education (Gymnasion and Lykeion) which was financed by EU funds, allocated through the 1st and 2nd Operational Programs for Education and Initial Vocational Training (EPEAEK) of the European Community Support Framework Programs. The research methods used were mainly the qualitative ones, and more specifically the content and discourse analysis. The research confirmed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/34913
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34913
ND
34913
Εναλλακτικός τίτλος
The educational policy of the European Union and its influence on greek educational policy: the case of social studies in secondary education (1993-2006)
Συγγραφέας
Οικονόμου, Ασπασία (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Κοινωνιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κασσωτάκης Μιχαήλ
Φλουρής Γεώργιος
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Πασιάς Γεώργιος
Λυδάκη Άννα
Μελετιάδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή Ένωση; Εκπαιδευτική πολιτική; Κοινωνικές σπουδές; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
432 σ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)