Slasher films: μια θεωρητική και ιστορική προσέγγιση

Περίληψη

Αυτή η διατριβή διατυπώνει ένα θεωρητικό πλαίσιο που αποτελεί τη βάση μιας στοχοποιημένης αφηγηματικής ανάλυσης των ταινιών slasher. Έχοντας ως βάση μια σημασιολογική και συντακτική προσέγγιση, η διατριβή διαχωρίζει και ταυτοποιεί τα τέσσερα βασικά σημασιολογικά στοιχεία αυτών των αφηγήσεων που υπάρχουν καθόλη τη διάρκεια της ύπαρξης του υποείδους (Κανονικότητα, Άλλος, Τελικός Επιζώντας και Θύματα), ενώ γίνεται και μια μελέτη των αλλαγών του συντακτικού των αφηγήσεων, που βασίζονται σε τρεις κύριες κατηγορίες (η προϊστορία του Άλλου, η σύνδεση του Άλλου και του Τελικού Επιζώντα και η σχέση της Κανονικότητας με τα υπόλοιπα τρία σημασιολογικά στοιχεία). Μέσω αυτής της ανάλυσης, η διατριβή αποδεικνύει ότι το υποείδος έχει εξελιχθεί σημαντικά και μπορεί να χωριστεί σε τρεις κύκλους ταινιών: τον κλασσικό (1974-1993), τον αυτοαναφορικό (1994-2000) και τον neoslasher κύκλο (2000-2013). Η έρευνα αυτή βασίζεται σε ένα σώμα ταινιών από ολόκληρη τη διάρκεια ζωής του υποείδους. Το ερευνητικό δείγμ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation formulates a theoretical framework that is the basis of a concrete narrative analysis of the slasher film. Based on a semantic and syntactic approach, the dissertation separates and identifies the four key semantic elements of these narratives that are present throughout the existence of the subgenre (Normality, the Other, the Final Survivor and the victims), while there is a study of the changes on the narrative syntax, based on three main categories (the backstory of the Other, the connection of the Other with the Final Survivors, and the relationship of Normality with the rest three semantic elements separately). Through this analysis, the dissertation proves that the subgenre has evolved considerably and can be divided into three film cycles: the classical (1974-1993), the self-referential (1994-2000) and the neoslasher cycle (2000-2013). This research is based on a film corpus from the whole lifespan of the subgenre. The research sample consists of the films that ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41544
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41544
ND
41544
Εναλλακτικός τίτλος
Slasher films: a theoretical and historical approach
Συγγραφέας
Πετρίδης, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Κινηματογράφου
Εξεταστική επιτροπή
Αδάμου Χριστίνα
Θανούλη Ελευθερία
Μήνη Παναγιώτα
Κακλαμανίδου Δέσποινα
Κολαξίζης Ιωάννης
Κοκκώνης Μιχαήλ
Πασχαλίδης Γρηγόριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογραφικό είδος; Σημασιολογική - Συντακτική προσέγγιση; Θεωρία κινηματογράφου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
255 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)