Η ενσυναισθητική ανταπόκριση των μαθητών του δημοτικού σχολείου στην ποίηση

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή αντικείμενο μελέτης αποτελεί η ενσυναισθητική ανταπόκριση αναφορικά με την ποίηση, ένα ιδιαίτερο λογοτεχνικό είδος, που κινητοποιεί κατεξοχήν τα συναισθήματα του αναγνώστη. Με βάση την εξέταση του εννοιολογικού περιεχομένου της ενσυναίσθησης και την επαναξιολόγηση της σημασίας της σε σχέση με τη λογοτεχνική θεωρία, βασική υπόθεση εργασίας της παρούσας έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της ενσυναισθητικής ανταπόκρισης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στην ποίηση, μέσω ποιητικών κειμένων των σχολικών εγχειριδίων. Για το σκοπό αυτό, αρχικά, στο α΄ μέρος (θεωρητικό) της παρούσας μελέτης, η βιβλιογραφική ανασκόπηση στοχεύει στην αποσαφήνιση και την οριοθέτηση της έννοιας και των επιμέρους διαστάσεών της μέσα από ποικίλες θεωρητικές προσεγγίσεις ιστορικά, ενώ στο β΄ μέρος (εμπειρικό) διερευνώνται επιμέρους ζητήματα του κεντρικού θέματος, με τη χρήση της φαινομενολογικής μελέτης περίπτωσης (εδώ, μαθητές της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου). Αν και τα συμπεράσματα της παρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis studies the empathetic response in reading poetry, a particular literary genre, which predominantly motivates the emotions of the reader. Based on the review of the conceptual content of empathy in relation to the literary theory, a basic assumption of this thesis is the investigation of the empathetic response of pupils of primary school to poetry, through reading poems in their school textbooks. For this purpose, initially, at the first (theoretical) part of the present thesis, the literature review aims at the clarification and definition of the concept and its individual dimensions through various theoretical approaches historically, while in the second (research) part individual aspects of the central topic are investigated, through the application of phenomenological case study (pupils of the sixth grade of primary school, 11-12 years old).Although the results of this research do not seek generalizations, the findings are clear and confirm the ways in which the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41494
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41494
ND
41494
Εναλλακτικός τίτλος
Elementary school children's empathetic response to poetry
Συγγραφέας
Πολυζώη, Γεωργία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Καλογήρου Γεωργία
Γαλανάκη Ευαγγελία
Πανταζής Βασίλειος
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Γιαννικοπούλου Αγγελική
Σπανός Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ενσυναίσθηση; Ποίηση; Αναγνώστης; Ενσυναισθητική ανταπόκριση; Φαινομενολογική μέθοδος έρευνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
280 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)