Η λαϊκή λογοτεχνία και η συμβολή της στην αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Περίληψη

Ο βασικός στόχος αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι να βρει το σημείο τομής δύο σημαντικών αντικειμένων, της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και της λαϊκής λογοτεχνίας. Επιλέξαμε από τη λαϊκή λογοτεχνία, το λαϊκό παραμύθι το οποίο κινητοποιεί τη συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού, η οποί αποτελεί το δρόμο για να προσεγγίσει τη γνώση (εκτός από τον επίμονο δρόμο των λογικών συσχετισμών). Επομένως η εκπαιδευτική διάσταση των λαϊκών παραμυθιών βασίζεται: α) στη συμβολική λειτουργία, β) στις δοκιμασίες- άθλους του ήρωα που αποτελούν τη λειτουργική, δυναμική και ανθρώπινη έκφραση και γ) στην ταύτιση του παιδιού με τον ήρωα του παραμυθιού η οποία φέρνει την λύτρωση- κάθαρση με την τελική νίκη του ήρωα.Οι στόχοι της έρευνας πιο συγκεκριμένα είναι: 1) Στο 1ο και 2ο επίπεδα της έρευνας εξετάστηκε η επίδραση της αφήγησης των λαϊκών παραμυθιών στη συναισθηματική και κοινωνική αντίστοιχα επάρκεια των παιδιών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα τμήματα ένταξης των Νηπ/γείων. 2 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The basic aim of this doctorate study is to combine the two important fields: of Special Education and Folk Literature. We have chosen the folk literature and especially the folk tales which motivates the emotional intelligence of the child, which is the way the child approaches the knowledge (except of the way of logical combinations). When we refer to the emotional intelligence we mean the logic of the heart, “the sentimental mind” or the “primary process” by Freud. Therefore, the educational dimension of the folktales based on: a) the symbolic faction, b) the hero’s trials- athletes and c) the identification of the child with the hero of the tales, which brings the final win and the “catharsis”.The aim of the research was to find the influence of the folktales’ narration at: 1) at the first and the second research’s level to the emotional and the social adequancy of the handicapped children at kindergartens. 2) At the third research’s level the influence of the folktales’s narration ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28463
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28463
ND
28463
Εναλλακτικός τίτλος
The folk literature and its contribution to the education of handicapped children and children with special educational needs
Συγγραφέας
Σταύρου, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Περικλής)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Τριάντου Ιφιγένεια
Αυδίκος Ευστράτιος
Σούλης Σπυρίδων - Γεώργιος
Παπαϊωάννου Απόστολος
Κούτρας Βασίλειος
Παγγέ Πολυξένη
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
ΛΑΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ; Λαϊκά παραμύθια; Ειδική αγωγή και εκπαίδευση; Παιδιά με αναπηρία; Κοινωνικοσυναισθηματική επάρκεια; Σχολική ένταξη; Αφήγηση; Δομική θεωρία του Βλαντιμίρ Πρόπ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. ( 467; χ.αρίθ. σ.), εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)