Εναλλακτικές προσεγγίσεις του λογοτεχνικού κειμένου: επαναπροσδιορίζοντας την επικοινωνία των εφήβων μαθητών με το λογοτεχνικό κείμενο μέσω της δημιουργικής ανάγνωσης και της δημιουργικής γραφής

Περίληψη

Στην εργασία αυτή διερευνάται αν και κατά πόσο η δημιουργική προσέγγιση της Λογοτεχνίας μέσω της Δημιουργικής Ανάγνωσης και της Δημιουργικής Γραφής βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές επικοινωνούν με το λογοτεχνικό κείμενο. Διερευνώνται οι εξής υποθέσεις: αν η δημιουργική προσέγγιση του λογοτεχνικού κειμένου βελτιώνει τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατανοούν και αναλύουν ένα λογοτεχνικό κείμενο, πεζό και ποιητικό, σε σχέση με μαθητές που έχουν διδαχθεί τη Λογοτεχνία «παραδοσιακά»· αν η δημιουργική προσέγγιση της Λογοτεχνίας συμβάλλει στην ερμηνευτική χειραφέτηση των μαθητών απέναντι σε απαιτητικά κείμενα –όπως η μοντέρνα ποίηση– ή σε απαιτητικές ερωτήσεις, σε σύγκριση με μαθητές που έχουν διδαχθεί τη Λογοτεχνία «παραδοσιακά»· αν βελτιώνει τις αναγνωστικές και ερμηνευτικές δεξιότητες των μαθητών πάνω από τις αναμενόμενες για την ηλικία και την ωριμότητά τους δεξιότητες στο πεζό και το ποιητικό κείμενο· αν η ποιότητα και πληρότητα των κειμένων των μαθητών που συμμετέχουν σε Ερ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Can a creative approach in literature teaching improve the way students read, understand and interpret literature texts? This was the main topic on which a three-year study in a junior high-school of Athens was focused. Following a pre-test, post-test multiple group time series quasi experimental design, diverse Control and Experimental Groups (n=193 students) were compared as follows: a. ordinary literature class vs creative literature class (a hybrid of traditional classroom and CW workshop) of the same level (students aged 13), b. ordinary literature class vs creative literature class of different level (students aged 15 in the Control Group and students aged 13 in the Experimental Group) and c. ordinary literature class vs Creative Writing Workshop (students of same age). Creative Reading and Creative Writing strategies were exploited in approaching literature in the creative classroom: creative writing functioned as a median to creative reading and creative reading as a fuel for c ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 8/2023)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47981
ND
47981
Εναλλακτικός τίτλος
Alternative approaches of the literary text: redefining adolescent students’ communication with the literary text via creative reading and creative writing
Συγγραφέας
Δουζίνα, Μαρίκα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Τομέας Πολιτισμού, Περιβάλλοντος, Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Φιλοκύπρου Έλλη
Καλογήρου Γεωργία
Αθανασοπούλου Αφροδίτη
Πάτσιου Βασιλική
Στεφανή Ευανθία
Ρώτα Μαρία
Διαμαντοπούλου Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Διδασκαλία λογοτεχνίας; Δημιουργική ανάγνωση; Δημιουργική γραφή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (387; 202 σ.), πιν., σχημ., γραφ.