Η παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ για την καλλιέργεια της εικαστικής αγωγής των μαθητών στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού

Περίληψη

Η διδασκαλία της τέχνης στο σχολείο συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, διευρύνοντας το γνωστικό του δυναμικό, καλλιεργώντας τη δημιουργικότητά του και ενθαρρύνοντας την κοινωνικοποίησή του. Στο ελληνικό Δημοτικό σχολείο, η διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών αποκλίνει σημαντικά από το πλαίσιο που ορίζει το ΑΠΣ και το γεγονός πιστοποιούν εκπαιδευτικοί και μαθητές που μιλούν για την απαξίωση του μαθήματος ή την αποφυγή του ως «δευτερεύοντος και επουσιώδους» σε ένα αυστηρά ακαδημαϊκό ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας. Στην παρούσα μελέτη προσπαθήσαμε να προσδιορίσουμε τα αίτια και τις διαστάσεις του φαινομένου στο ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα και να διερευνήσουμε αν οι ΤΠΕ μπορούν να υποστηρίξουν τον δάσκαλο με ένα νέο μοντέλο διδασκαλίας των Εικαστικών που να εστιάζει στην ενεργό και ομαδοσυνεργατική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και να τους καλλιεργεί ως κριτικούς θεατές και δημιουργούς έργων τέχνης. Αξιοποιώντας την έρευνα δράσης ως ερευνητικό εργαλείο και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Teaching Arts at school contributes to the child's holistic development, broadening his cognitive potential, cultivating his creativity and encouraging his socialization. Until recently, teaching Visual Arts, as a subject in Greek Primary School, has diverted significantly from the frame defined by the Primary Education Curriculum. The above fact is certified by educators and pupils alike. The former as well as the latter refer to the obsolescence or even avoidance of teaching the Visual Arts, as a subject considered to be ''secondary and nonessential'', as far as purely Academic Teaching Curriculum is concerned. In the present study, we have tried to determine the causes as well as the dimensions of the mentioned phenomenon, in the current educational system. Furthermore, we have attempted to explore whether ICT can support the teacher, using a new Visual Arts’ teaching model, which focuses on active and group working participation of the pupils in the learning process, while cultivat ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41351
ND
41351
Εναλλακτικός τίτλος
The pedagogical use of ICT for the enhancement of visual arts’ education in the last two grades of primary school
Συγγραφέας
Καλαματιανού, Μαρία Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ράπτης Αριστοτέλης
Ματσαγγούρας Ηλίας
Βρεττός Ιωάννης
Κακάμπουρα Ρέα
Δημάκη-Ζώρα Μαρία
Αραπάκη Πολυξένη
Κυρίδης Αργύρης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Εικαστική αγωγή; ΤΠΕ; Έρευνα δράσης; Εκπαιδευτικό λογισμικό εικαστικών; Εικαστική καλλιέργεια; Έργα ζωγραφικής τέχνης; Δημοτικό σχολείο; Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
732 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ. + 2 CD Δεδομένων