Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση ως μέσο για την καλλιέργεια ιστορικής ενσυναίσθησης σε μαθητές γυμνασίου

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή ξεκινά από τη σύνδεση της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση και της Ιστορικής Ενσυναίσθησης, με σκοπό, μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας και των θεωριών που σχετίζονται με την Ιστορική Ενσυναίσθηση, να αναδείξει τη σημασία της μεθόδου αυτής για τη διδασκαλία της Ιστορίας και να διερευνήσει έναν τρόπο διδακτικής προσέγγισης στη γυμνασιακή τάξη έτσι, ώστε η Ιστορική Ενσυναίσθηση να γίνει περισσότερο προσβάσιμη και πιο εύκολα διαχειρίσιμη διδακτικά για τους μαθητές Γυμνασίου.Το ερευνητικό σχέδιο που υιοθετήθηκε στη διατριβή ήταν διττού προσανατολισμού, ποσοτικού και ποιοτικού, και η ερευνητική στρατηγική που εφαρμόστηκε ήταν αυτή της έρευνας δράσης (action research). Τα συμπεράσματα της έρευνας θα μπορούσαν να συγκεφαλαιωθούν στα εξής:•Η Ιστορική Ενσυναίσθηση είναι μια δεξιότητα γνωστικού και θυμικού τύπου που μπορεί να καλλιεργηθεί με αξιοσημείωτα αποτελέσματα μέσω της διδασκαλίας με βάση τις αρχές της Δραματικής Τέχνης στην Εκπαίδευση.•Η Δραματική Τέχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This Phd thesis refers to the connection of Drama in Education and Historical Empathy, in order to highlight the importance of Drama for the teaching of History.The research plan adopted in the dissertation is quantitative and qualitative, and the research strategy applied is that of action research (action research).The findings could be summarized as follows:• Historical Empathy can be fostered through Drama based Instruction.• Drama is a pedagogy for History that appeals to all high school students, regardless of age group and school performance.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37390
ND
37390
Εναλλακτικός τίτλος
Drama in education as a mean for fostering historical empathy in high school students
Συγγραφέας
Κωστή, Αικατερίνη Σπυρίδων
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Κοντογιάννη Αλκηστις
Καρδαράς Χρήστος
Τσιάρας Αστέριος
Παπαδόπουλος Ιωάννης
Λενακάκης Αντώνιος
Μούλιου Μαρία
Κλαδάκη Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ιστορία & Αρχαιολογία
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
x, 600 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.