Η επίδραση των ευρωπαϊκών και εθνικών εκπαιδευτικών πολιτικών στη συγκρότηση του σχολικού λόγου: η περίπτωση των σχολικών εγχειριδίων που διαμορφώνουν το θρησκευτικό φαινόμενο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα (1981-2006)

Περίληψη

O σχολικός λόγος βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της διδακτορικής διατριβής. Παραδοσιακά,το ελληνικό σχολείο προωθεί έναν ελληνοχριστιανικό λόγο μέσα από τα βιβλία που συνθέτουν το θρησκευτικό φαινόμενο. Αυτό μας παραπέμπει στη συγκρότηση της ελληνικής ταυτότητας, όπου η ορθοδοξία έχει αναμφισβήτητα εξέχοντα ρόλο.Το 2003, το ελληνικό κράτος απορροφά μια ευρωπαική χρηματοδότηση με στόχο ν’ανανεώσει τα σχολικά του εγχειρίδια. Παρ’ολα αυτά, η βοήθεια αυτή συνεπάγεται το σεβασμό όχι μόνο των κοινοτικών όρων, αλλά και τις προτεραιότητες που θέτουν οι ευρωπαικές πολιτικές. Μια από αυτές τις προτεραιότητες είναι η συγκρότηση της ευρωπαικής πολιτειότητας κατά πιο συμπαγή τρόπο. Κατ’αυτό τον τρόπο αναθεωρεί τις πρακτικές του και στοχεύει στη συγκρότηση του ευρωπαίου πολίτη. Η συγκεκριμένη έρευνα στοχεύει στη μελέτη των σχολικών βιβλίων, που διαμορφώνουν το θρησκευτικό φαινόμενο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Προς αυτή την κατεύθυνση, τ αντικείμενο της έρευνας είναι η εξέλιξη της θρησκευτικής εκπαί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

School discourse is at the centre of this Phd dissertation. Traditionally, greek schools promote the greek – Christian discourse throughout the content of school textbooks. This fact is what brings us in mind the structure of the greek identity, to the forming of which orthodoxy indisputably plays a major role. In 2003 the checks coming from the membership in the EU are becoming available for the creation of school books through granting. The greek educational system is obliged to compromise with the terms held by the EU. Furthermore, it reconsiders its practices and sets the goals concerning the building of the European citizen. Our research aims at a pluralistic study of the greek textbooks which form the religious phenomenon in the primary education. Towards this direction the object of our study is the evolution of the religious education which is included in the school program of the Education of Democratic Citizenchip. One last thing that is promoted by the European institutions ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41260
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41260
ND
41260
Εναλλακτικός τίτλος
L’influence des politiques éducatives européennes et nationales dans la construction du discours scolaire: le cas des manuels scolaires traitant le fait religieux dans l’enseignement primaire en Grèce (1981-2006)
Συγγραφέας
Καραχοντζίτη, Ελένη (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σταμέλος Γεώργιος
Κυπριανός Παντελής
Μπάλιας Στάθης
Κατσίλης Γεώργιος
Paivandi Saeed
Rochex Jean-Yves
Pachod Andre
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια; Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική; Σχολικός λόγος; Θρησκευτικό φαινόμενο; Εκπαίδευση της πολιτειότητας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
488 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)