Πρασανατολισμός στόχων και δομικοί στόχοι τάξης μαθητών δημοτικού με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες αναγνωστικής κατανόησης: η σχέση τους με γνωστικούς και ψυχοκοινωνικούς παράγοντες

Περίληψη

Ο σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης των δομικών στόχων τάξης και των ατομικών στόχων με τις στρατηγικές αυτορρύθμισης, την ψυχοκοινωνική επάρκεια και τη σχολική επίδοση σε μαθητές με και χωρίς μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες αναγνωστικής κατανόησης. Πιο συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε και ελέγχθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο για τον προσανατολισμό των μαθητών στο στόχο και τους δομικούς στόχους τάξης, συνδυάζοντας ένα σύνολο γνωστικών (στρατηγικές επιφάνειας, βάθους, κινητοποίησης, παρακολούθηση, επιμονή, επιλογή κατάλληλης στρατηγικής) και ψυχοκοινωνικών παραγόντων (κοινωνική επάρκεια, συναισθηματική επάρκεια, αυτοαντίληψη) σε μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Στην έρευνα συμμετείχαν 545 μαθητές Δημοτικού, εκ των οποίων οι 65 είχαν διάγνωση μαθησιακών δυσκολιών και οι 71 εμφάνιζαν δυσκολίες αναγνωστικής κατανόησης. Χορηγήθηκαν: το Ερωτηματολόγιο Ακαδημαϊκών Προσανατολισμών στο Στόχο (Sideridis, 2003, 2005a), το Ερωτηματολόγιο Δομικών Στόχων Τάξης (Sideridis, 2005b), η ελληνική εκδοχή ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to investigate goal orientations, as well as classroom goal structures and their relationship with strategies of self-regulated learning, psychosocial adjustment and school performance in students with learning disabilities (LD) and comprehension difficulties as compared with students without any known difficulties. More specifically, an integrated model was developed and empirically tested for typical students, combining cognitive and socio-emotional factors. The sample consisted of 545 students attending the 5th and 6th grade of primary school. Out of those, 65 were students diagnosed with LD and 71 had comprehension difficulties. The Questionnaire of Achievement Goal Orientations (Sideridis, 2003, 2005a), the Questionnaire of Classroom Goal Structures (Sideridis, 2005b), the Children’s Perceived Use of Self-Regulated Learning Inventory (Vandevelde, Keer, Rosseel, 2013), learning scenarios, the Test of Psychosocial Adjustment (Chatzichristou, Polychro ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41235
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41235
ND
41235
Εναλλακτικός τίτλος
Goal orientations and classroom goal structures in elementary students with and without learning disabilities and comprehension difficulties: their relationship with cognitive and socio-emotional factors
Συγγραφέας
Καμπυλαυκά, Χριστίνα-Βασιλίνα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πολυχρόνη Φωτεινή
Χατζηχρήστου Χρυσή
Ρούσσος Πέτρος
Παπαστυλιανού Αντωνία
Ίσαρη Φιλία
Σιδηροπούλου Δέσποινα
Τάνταρος Σπύρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
προσανατολισμός των στόχων; Δομικοί στόχοι τάξης; Στρατηγικές αυτορρύθμισης; Ψυχοκοινωνική επάρκεια; Μαθησιακές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
289 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)