Μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές διαστάσεις της δυσλεξίας: η οπτική των εφήβων μαθητών και των γονέων τους

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η μελέτη των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών διαστάσεων της δυσλεξίας. Εξετάσαμε την έννοια της δυσλεξίας, καθώς και ζητήματα ορισμού της. Ύστερα από μια σύντομη ιστορική αναδρομή παρουσιάσαμε τις αιτιολογικές προσεγγίσεις της δυσλεξίας. Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε αναλυτικά στα χαρακτηριστικά των μαθητών με δυσλεξία τόσο στο γνωστικό και μαθησιακό τομέα όσο και στον ψυχοκοινωνικό. Τέλος, παραθέσαμε και προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε τις απόψεις των εφήβων μαθητών με δυσλεξία και των μητέρων τους σχετικά με τις μαθησιακές, τις συναισθηματικές και τις κοινωνικές συνιστώσες της δυσλεξίας.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis was the study of learning and psychosocial dimensions of dyslexia. We examined the proposed terminology and the definitions given for dyslexia. Then we presented the historical context of dyslexia and its causes. Furthermore, we analyzed the cognitive, learning and psychosocial characteristics of pupils with dyslexia. Finally, we cited and we tried to interpret the views of teenagers pupils with dyslexia and their mothers concerning the learning, the emotional and the social dimensions of dyslexia.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29866
ND
29866
Εναλλακτικός τίτλος
Learning and psychosocial dimensions of dyslexia: Teenagers pupils’ and their parents’ views
Συγγραφέας
Αποστόλου, Πελαγία του Γεώργιος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δόικου Μάρω
Χοντολίδου Ελένη
Μπίμπου Ιωάννα
Χατζηδήμου Δημήτρης
Παντελιάδου Σουζάννα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μπονίδης Κυριάκος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσλεξία; Έφηβοι; Μαθησιακές δυσκολίες; Ψυχοκοινωνικές δυσκολίες; Γονείς
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
371 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)