Το λύκειο και το φροντιστήριο στην πρόσβαση των μαθητών στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: απόψεις εκπαιδευτικών

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής ήταν η έρευνα των απόψεων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναφορικά με τους λόγους που ωθούν τους μαθητές στην Ελλάδα να παρακολουθούν φροντιστήριο, τους λόγους για τους οποίους η επίσημη πολιτεία δεν έχει καταφέρει να περιορίσει το φαινόμενο παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες της, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους θα ήταν ίσως εφικτό το φροντιστήριο να πάψει να θεωρείται απαραίτητο από γονείς και μαθητές. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 75 Γενικά Λύκεια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σε δείγμα 785 εκπαιδευτικών. Διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως σημαντικότερο λόγο προσφυγής στο φροντιστήριο την αύξηση της πιθανότητας της επιτυχούς εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αναγνώρισαν τον καθοριστικό ρόλο του φροντιστηρίου συγκριτικά με το σχολείο ως προς την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας, το επίπεδο της επαρκούς προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις, του βαθμού κατάρτισης στο γνωστικό αντικείμενο και το επιπλέον διδακτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of the present study was to examine the views of secondary educators/teachers regarding factors that influence students’ decision in Greece to attend “frontistirio”. In addition, this study attempted to explore why the state has been unable to eliminate this phenomenon despite repeated announcements to the contrary and the ways in which it might be possible the “frontistirio” to stop being considered essential by parents and students. Using a survey, 785 teachers from 75 high schools (“lykeia”) in the two largest cities of Greece (Athens and Thessaloniki) participated in the study. Findings showed that increased chances of entering tertiary education was identified by school teachers as the most important reason for students resorting to “frontistirio”. They also acknowledged the academic superiority of “frontistirio” over typical high schools in terms of instructional effectiveness, level of adequate preparation for the entrance exams, subject matter expertise and additio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41028
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41028
ND
41028
Εναλλακτικός τίτλος
High school (lykeio) and tutoring (frontistirio) on students access to greek higher education: views of secondary educators
Συγγραφέας
Πολυμίλη, Αικατερίνη του Χρόνης
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηδήμου Δημήτριος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σταμοβλάσης Δημήτριος
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Κουγιουρούκη Μαρίνα
Στραβάκου Πελαγία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Φροντιστήριο; Γονεϊκή εμπλοκή; Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 267 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)