Κοινωνιοψυχολογικές διαστάσεις διαμόρφωσης εκπαιδευτικής πολιτικής: η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Οι δύο κεντρικοί άξονες της διατριβής είναι κατά πρώτον η παρουσίαση και αποτίμηση του ισχύοντος στη χώρα μας συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση από άποψη κοινωνιοψυχολογική και κατά δεύτερον ο έλεγχος υποθετικών σεναρίων πρόσβασης, τα οποία είτε έχουν διατυπωθεί από επίσημους φορείς είτε προκύπτουν ως επιστημονικά ερωτήματα από τη διεθνή πρακτική.Σε πρώτο στάδιο η διατριβή διερευνά τον εντοπισμό, τη μέτρηση και την αλληλεπίδραση χαρακτηριστικών, αντιλήψεων και σχέσεων που συνδέονται με τον Έλληνα υποψήφιο στα πλαίσια της συμμετοχής του στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Η μελέτη των παραπάνω στηρίχτηκε στη διάκριση του φύλου, του τόπου μόνιμης κατοικίας, του λυκειακού τύπου και της αντίστοιχης τάξης. Σε ένα δεύτερο στάδιο, η διατριβή θέτει προς διερεύνηση εναλλακτικά σενάρια πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, που διακυμαίνονται από τη μικρή διαφοροποίηση των Πανελλήνιων εξετάσεων μέχρι την ελεύθερη πρόσβαση. Επίσης μελετάται η σχέση κάθε υποθετικού σεναρίου με τη συμπεριφορ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The two key aspects of the thesis are primarily the presentation and assessment in psychosociological terms of the current in Greece system for access to higher education and secondly the control of hypothetical scenarios that are either proposed by official agencies or arise as scientific questions derived from the international practice. Thus, the thesis initially explores the identification, measurement and interaction between characteristics, perceptions and relationships directly related to the Greek candidate for higher education in the context of participation in the existing national exams. The study was based on the distinction of gender, place of residence, type of lyceum education and the corresponding lyceum grade. In a second stage, the thesis puts forward exploring alternative scenarios of access to higher education, which fluctuate from minor alterations in the existing examination system to free access. In addition, each scenario is studied in relati ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35409
ND
35409
Εναλλακτικός τίτλος
Psychosociological dimensions of educational policy planning: the access to higher education
Συγγραφέας
Ζαγκλαρά, Παρασκευή Αλέξανδρος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κατερέλος Ιωάννης
Παπαστάμου Σταμάτης
Πατινιώτης Νικήτας
Σακαλάκη Μαρίκα
Μαντόγλου Σουλτάνα
Σταλίκας Αναστάσιος
Κορδούτης Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πανελλήνιες εξετάσεις; Ψυχολογία υποψηφίου; Υποθετικά σενάρια πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
331 σ., πιν., σχημ., γραφ.