Διδακτικές παρεμβάσεις για μαθηματική γενίκευση σε παιδιά ηλικίας 5-7 χρονών

Περίληψη

Στη Διδακτική των Μαθηματικών, είναι γενικά αποδεκτό ότι η γενίκευση αποτελεί τον πυρήνα της ανάπτυξης των μαθηματικών εννοιών, αλλά και δύσκολο έργο για τους μαθητές. Με βάση τα παραπάνω και την περιορισμένη ανάπτυξη ερευνητικών αποτελεσμάτων στις μικρές ηλικίες εκπαίδευσης, η παρούσα μελέτη εξετάζει το βαθμό που μπορούν τα παιδιά ηλικίας 5-7 χρόνων να κάνουν γενικεύσεις προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης μαθηματικών ιδεών και παράλληλα διερευνά διδακτικές μεθόδους που ενθαρρύνουν την ανάπτυξη της ικανότητας γενίκευσης. Για τις ανάγκες αυτής της μελέτης, 23 μεγάλα νήπια συμμετείχαν σε διδακτική παρέμβαση 8 μηνών, με ανάλογες δραστηριότητες σε 4 μαθηματικά πεδία: στο πεδίο των γεωμετρικών εννοιών, στο πεδίο των κανονικοτήτων, στο πεδίο των μετρήσεων μήκους και στο πεδίο των αριθμών. Επίσης, εξετάστηκαν σε pre και post tests η φάση των οποίων ολοκληρώθηκε με συνέντευξη, τα οποία σχεδιάστηκαν για να εξετάζουν την ανάπτυξη της ικανότητας γενίκευσης. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα παιδιά η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the Teaching of Mathematics, it is generally accepted that the generalization is the core of the mathematical concepts development, but it is also a difficult task for the learners. Based on the above and the limited development of research results in the small learning ages, the present study examines the degree to which children aged 5-7 years are capable of making generalizations so as to develop mathematical ideas, and it simultaneously explores teaching methods that encourage the development of generalization ability. For the purposes of this study, 23 pre-schoolers participated in an 8 months teaching intervention, with relevant tasks, in 4 mathematical fields: the field of geometrical concepts, the field of patterns, the field of length measurements and the field of numerical concepts. They were also tested in pre and post tests completed via interview, which were designed to examine the development of generalization ability. The results show, firstly, that children aged 5-7 ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40454
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40454
ND
40454
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching intervention for mathematical generalization in children aged 5-7 years
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Ευαγγελία (Πατρώνυμο: Χαρίτων)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τζεκάκη Μαριάννα
Καλδρυμίδου Μαρία
Παντίδος Παναγιώτης
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Παπανδρέου Μαρία
Σακονίδης Χαράλαμπος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθηματική γενίκευση; Μαθηματικές έννοιες; Διδακτική παρέμβαση; Πρώιμη παιδική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
353 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)