Εικαστικά και μαθηματικά: οι εικαστικές δραστηριότητες, εργαλείο για την ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία

Περίληψη

Η παρούσα εργασία διερευνά τη διαθεματική σύνδεση και συνεργασία των εικαστικών τεχνών με την επιστήμη των μαθηματικών και τη χρησιμοποιεί μέσα σε ποιοτικές διδακτικές καταστάσεις για να αποδείξει ότι: οι εικαστικές δραστηριότητες αναπτύσσουν και καλλιεργούν ταυτόχρονα και μαθηματικές δεξιότητες. Η έρευνα έλαβε χώρα στην ηλικιακή ομάδα της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας (νηπιαγωγείο και α’ δημοτικού) και τα κύρια δεδομένα που μας απασχόλησαν είναι: α. η δυσκολία κατανόησης των μαθηματικών εννοιών, β. η καταστρατήγηση της ώρας των εικαστικών και γ. ο τρόπος διαπραγμάτευσης των εικαστικών δραστηριοτήτων. Λαμβάνοντας υπόψη την παραπάνω σχολική πραγματικότητα, προτείνουμε ένα νέο μεθοδολογικό τρόπο διαπραγμάτευσης των εικαστικών δραστηριοτήτων, ο οποίος συμβάλλει: α. στη στενή και δημιουργική συνεργασία της Εικαστικής Τέχνης και των Μαθηματικών, β. στην αξιοποίηση των κοινών στοιχείων των δύο διαφορετικών πεδίων, γ. στη δημιουργία ολοκληρωμένων προγραμμάτων εικαστικής αγωγής, δ. σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper explores the interdisciplinary collaboration and connection of visual arts with science and mathematics used in quality teaching situations to prove that: art activities can develop and grow mathematical skills. The research took place in the age group of preschool age and gradeschool age (kindergarten and first grade) and the main data were: a. Difficulty at understanding math concepts, b. Circumvent hours of visual and c. Way of negotiation of visual activities. Considering the above school reality, we propose a new methodological negotiation of visual activities, which contribute to: a. In close and constructive cooperation of Visual Arts and Mathematics, b. Use of the common elements of two different fields, c. creation of comprehensive art education programs, d. understanding of various mathematical concepts, and e. dispel the perception that the "mathematization" is an inaccessible and incomprehensible process, demonstrating that interdisciplinary association of artist ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39082
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39082
ND
39082
Εναλλακτικός τίτλος
Arts and mathematics: visual activities, a tool for developing mathematical skills in preschool and firstshool age
Συγγραφέας
Κωτσαλίδου, Ευδοξία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαγουλιώτης Απόστολος
Τριανταφυλλίδης Τριαντάφυλλος
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Χρονάκη Άννα
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Ζιώγας Ιωάννης
Χαρίσης Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Εικαστικές δραστηριότητες; Εικαστικές έννοιες; Μαθηματικές έννοιες; Διαθεματικότητα; Προσεγγίσεις έργων τέχνης; Αναστοχασμός και αξιολόγηση δραστηριοτήτων; Αναλυτικά προγράμματα σπουδών; Προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι ('Α τόμος 484 σ. ; Β' τόμος 415 σ.), εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)