Η επίδραση του περιβαλλοντικού θορύβου στη γνωστική επίδοση μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του μαθήματος

Περίληψη

Ο θόρυβος έχει αναδειχθεί σ’ έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες υποβάθμισης του περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση της ποιότητας της ζωής μας. Αποτελεί μια ‘αόρατη’ απειλή, την οποία δεν βλέπουμε, όμως τη βιώνουμε καθημερινά. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας θεωρεί ότι η ηχορύπανση έρχεται δεύτερη στην κατάταξη των περιβαλλοντικών κινδύνων για την υγεία. Μελέτες δείχνουν ότι το πρόβλημα του θορύβου βρίσκεται σε συνάρτηση με την πυκνότητα του πληθυσμού (WHO,1999).Τα παιδιά ανήκουν στις ευαίσθητές ομάδες όπου οι επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία τους είναι ζημιογόνες. Αυτό γίνεται αντιληπτό ιδιαίτερα στα σχολεία που βρίσκονται στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου εκεί τα παιδιά εκτίθενται σε πολλές και ανεξέλεγκτες πηγές θορύβου (Shied&Dockrell,2004).Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο την διερεύνηση της επίδρασης του περιβαλλοντικού θορύβου στην επίδοση των μαθητών σε γνωστική δοκιμασία-τεστ γλώσσας και μαθηματικών. Προσδιορίστηκαν οι συχνότεροι τύποι εξωτερικού και εσωτερικού θορύβου στα σχολεία ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Noise is one of the most important factors endangering the environment and hence our quality of life. It is an 'invisible' threat, which, nonetheless, we experience everyday. The World Health Organization states that noise ranks second among all environmental health risks.Children are a vulnerable group where the impact of noise on their health is potentially harmful. Studies show that noise is directly related to density of population (WHO, 1999). This becomes particularly evident with schools located in large urban centers, where children are exposed to many uncontrolled sources of noise (Shied & Dockrell, 2003).This study aimed to investigate the effects of environmental noise on the performance of students in language and mathematics tests. The most frequent types of external and internal noise were identified in schools from three towns/cities of different size. The degree to which children perceive the noise as a nuisance during lessons was also investigated in relation to the su ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40054
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40054
ND
40054
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of the environmental noise on the cognitive performance in elementary school students during lessons
Συγγραφέας
Παπανικολάου, Μαρία (Πατρώνυμο: Αδαμάντιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Πιπεράκης Στυλιανός
Σκεντέρης Νικόλαος
Ζαφειροπούλου Μαρία
Χρονάκη Άννα
Μπονώτη Φωτεινή
Παρασκευόπουλος Στέφανος
Νησιώτου Ιουλία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Μαθητές; Γένος; Φύλο; Περιβαλλοντικός θόρυβος; Γνωστική επίδοση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
162 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)