Το μετά συγγραφικό πλαίσιο μάθησις γιά ευφυή συστήματα διδασκαλίας μαθηματικών

Περίληψη

Το φαινόμενο του στενωπού της απόκτησης γνώσης περιορίζει ακόμη την ευρεία χρήση συστημάτων βασισμένων στη γνώση, ειδικά στον τομέα των Φροντιστών Ανίχνευσης Μοντέλου, καθώς αυτοί απαιτούν την ανάπτυξη «βαθέων» μοντέλων εμπειρογνωμοσύνης στο γνωστικό πεδίο, στη διδακτική και στην αναπαράσταση της γνώσης του μαθητή. Το μετά-συγγραφικό πλαίσιο «ΜΑΘΗΣΙΣ» για φροντιστές ανίχνευσης μοντέλου, που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή, σκοπό έχει τη μεγιστοποίηση της επαναχρησιμοποίησης της γνώσης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της οντολογικής αναπαράστασης τόσο της δηλωτικής και της διαδικασιακής γνώσης ενός Φροντιστή Ανίχνευσης Μοντέλου (ΦΑΜ), όσο και της δηλωτικής και της διαδικασιακής συγγραφικής γνώσης της διαδικασίας για την ανάπτυξη ενός ΦΑΜ. Η δηλωτική γνώση αναπαρίσταται μέσω της Διαδικτυακής Γλώσσας Οντολογιών – Ontology Web Language (OWL). H διαδικασιακή γνώση αναπαρίσταται με τη χρήση των εννοιών της ατομικής και σύνθετης διεργασίας της διαδικτυακής γλώσσας οντολογικής περιγραφής υπηρεσιών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The effect of the knowledge acquisition bottleneck is still limiting the widespread use of knowledge-based systems (KBS), especially in the area of model-tracing tutors, as they demand the development of deep domain expertise, tutoring and student models. The MATHESIS meta-authoring framework for model-tracing tutors, presented in this thesis, aims at maximizing knowledge reuse. This is achieved through ontological representation of both the declarative and procedural knowledge of a model-tracing tutor (MTT), as well as of the declarative and procedural authoring knowledge of the process to develop a MTT. Declarative knowledge is represented in Ontology Web Language (OWL). Procedural knowledge is represented using the concepts of atomic and composite processes of OWL-S web services description ontology. The framework provides authoring tools, integrated into the Protégé OWL ontology editor, for the development and management of the MTT‟s ontological representation. It also provides met ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39318
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39318
ND
39318
Εναλλακτικός τίτλος
The mathesis meta-authoring framework for intelligent tutoring systems in mathematics
Συγγραφέας
Σκλαβάκης, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Παράσχος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Σχολή Επιστημών Πληροφορίας. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ρεφανίδης Ιωάννης
Στεφανίδης Πέτρος
Χατζηγεωργίου Αλέξανδρος
Σατρατζέμη Μαρία
Ευαγγελίδης Γεώργιος
Σαμαράς Νικόλαος
Σακελλαρίου Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά
Ευφυή συστήματα διδασκαλίας; Μαθηματικά; Συγγραφικά συστήματα; Οντολογίες; Οντολογική μηχανική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
184 σ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)