Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση νέων τεχνολογιών ως πλαίσιο διδασκαλίας επιμέρους γνωστικών αντικειμένων: αναλύοντας τις εμπειρίες φιλολόγων και μαθηματικών και τους τρόπους ανασυγκρότησης των ταυτοτήτων τους

Περίληψη

Επίκεντρο της παρούσας διατριβής αποτελεί η «αλλαγή» του εκπαιδευτικού ο οποίος μαθητεύει στη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων και των μαθηματικών με Τ.Π.Ε.. Αρχικά γίνεται κριτική ανάγνωση της βιβλιογραφίας με στόχο να καταγραφούν οι κυρίαρχοι – στο ακαδημαϊκό πλαίσιο – λόγοι, «αρδεύουν» το σχεδιασμό και το περιεχόμενο των προγραμμάτων επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών στον αντίστοιχο χώρο. Στη συνέχεια επισημαίνεται πως παρά το γεγονός ότι οι λόγοι αυτοί κατασκευάζουν τις Τ.Π.Ε. ως πολύτιμα εργαλεία που ενισχύουν τη δυνατότητα του παιδιού να σκέφτεται ορθολογικά και να μαθαίνει, οι εκπαιδευτικοί είτε αντιστέκονται στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας, είτε την αξιοποιούν με τρόπους που δεν συντονίζονται με την επίσημη οπτική των προγραμμάτων επαγγελματικής εξέλιξης.Στην παρούσα διατριβή η μαθητεία στην ενσωμάτωση των ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία αντιμετωπίζεται ως πολιτισμική πρακτική, που προσδιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτισμικά συμφραζόμενα στ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The focus of this thesis is teachers’ change towards developing competences for technology use in humanities and mathematics teaching. A critical review of the literature reveals that the dominant academic perspective faces digital technology for learning and teaching as a valuable tool, that enhances the child's ability to think rationally and learn. In parallel, literature review highlighted how these perspectives constitute academic discourses which are re-contextualized in the teachers’ professional development programs in ICT integration in the curriculum, impacting its design and content. Besides, despite the ongoing large-scale attempts to reform teaching practices through the use of digital media, much research points out that teachers either resist technology integration or exploit it in ways that don’t resonate with the official academic perspective.In this thesis learning to integrate CT in mathematics and humanities teaching is seen as a cultural practice, being shaped by t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/31790
ND
31790
Εναλλακτικός τίτλος
Training in ICT supported subject teaching: analyzing humanities and mathematics teachers’ experiences and the way they construct identities
Συγγραφέας
Μάτος, Αναστάσιος του Αθανάσιος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χρονάκη Άννα
Κουτσογιάννης Δημήτριος
Δημητρακοπούλου Αγγελική
Ανδρουλάκης Γεώργιος
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Παπαδοπούλου Μαρία
Πεχτελίδης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ενσωμάτωση ΤΠΕ στη διδασκαλία; Επαγγελματική εξέλιξη εκπαιδευτικών; Ταυτότητα εκπαιδευτικού; Αλλαγή εκπαιδευτικού; Διδασκαλία φιλολογικών με ΤΠΕ; Διδασκαλία μαθηματικών με ΤΠΕ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
451 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)