Ιστορική θεώρηση και συγκριτική προσέγγιση των αναλυτικών προγραμμάτων της μέσης γενικής και μέσης τεχνικής εκπαίδευσης: 1950-1977

Περίληψη

Η εργασία έχει σκοπό να διερευνήσει τις σχέσεις με τις οποίες ο τρόπος μετασχηματισμού των κοινωνικών δομών συνδέεται με τον τρόπο μετασχηματισμού των αναλυτικών προγραμμάτων της μέσης βαθμίδας. Τα προγράμματα αναλύονται με βάση τις δύο μεταβλητές της εννοιολογικής κατηγορίας της ταξινόμησης, για να διαπιστωθεί ο βαθμός και η κατεύθυνση μετασχηματισμού τους κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Παράλληλα εξετάζεται και ο λόγος συγκεκριμένων φορέων δράσης για να διαπιστωθεί κατά πόσο ο τρόπος παραγωγής επιδρά στον τρόπο κυριαρχίας, δηλαδή, αν ο τελευταίος αποτελεί ενεργούμενο του πρώτου, ή αν διατηρεί σε σημαντικό βαθμό την αυτονομία του. Η εξέταση αυτής της σχέσης θα μας φανερώσει τον τρόπο με τον οποίο ο μετασχηματισμός των αναλυτικών προγραμμάτων συνδέεται με τον κοινωνικό μετασχηματισμό. Από την εξέταση των ιστορικών τεκμηρίων φαίνεται ότι α) σε όλη τη διάρκεια της περιόδου υπάρχουν συγκεκριμένες σταθερές στον τρόπο συγκρότησης των αναλυτικών προγραμμάτων, τόσο της γενικής, όσ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14410
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14410
Εναλλακτικός τίτλος
Historical perspective and comparative approach to curricula of secondary general and technical education in Greece: 1950-1977
Συγγραφέας
Φωτεινός, Δημήτριος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπουζάκης Ιωσήφ
Φλουρής Γεώργιος
Χαραλάμπους Δημήτριος
Κουλαίδης Βασίλειος
Χουρδάκης Αντώνιος
Κατσίλλης Ιωάννης
Παπαδάκης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική πολιτική; Μέση εκπαίδευση; Μεταρρυθμίσεις εκπαιδευτικές; Bernstein ταξινόμηση; Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης; Κυρίαρχη ιδεολογία Μαρξ; Φορείς δράσεις; Αναλυτικά προγράμματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
3 τ. (1-291, 292-594, 595-879 σ.), εικ.