Ανθεκτικότητα ατόμων με εμπειρίες συναισθηματικής κακοποίησης/παραμέλησης στο σχολικό πλαίσιο: σύγχρονη και αναδρομική διευκρίνηση επιβαρυντικών και προστατευτικών παραγόντων

Περίληψη

H παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο πρέπει να μελετάται η ανθεκτικότητα, ως χαρακτηριστικό ή ως διεργασία, αλλά και στη διερεύνηση του ρόλου της σε σχέση με την έκθεση σε ένα πολύ συγκεκριμένο είδος κινδύνου, τη συναισθηματική κακοποίηση μαθητών από εκπαιδευτικούς. Η διερεύνηση του τρόπου μελέτης της ανθεκτικότητας σε σχέση με την κακοποίηση μπορεί να επιτευχθεί μελετώντας την ανθεκτικότητα ως σταθερό χαρακτηριστικό εφαρμόζοντας της αναδρομική μέθοδο και ως διεργασία εφαρμόζοντας τη σύγχρονη μέθοδο. Το δείγμα των παιδιών αποτέλεσαν 345 μαθητές και μαθήτριες δημοτικών σχολείων που φοιτούσαν στη Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 10.8 έτη Το δείγμα των ενηλίκων αποτέλεσαν 112 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 31.3 έτη. Οι μεταβλητές που αξιολογήθηκαν ήταν οι εμπειρίες συναισθηματικής κακοποίησης από εκπαιδευτικούς, η ανθεκτικότητα και η ψυχική λειτουργικότητα. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν τόσο για την αναδρομική όσο και για τη σύγχρονη διερεύν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present aims to investigate the best way(s) to measure resilience either as a dynamic process or as a personality trait. It also purports to explore the role of resilience to a very specific form of abuse, the abuse induced by educators. Taken together the investigation of resilience to abuse can be implemented by studying resilience retrospectively as a personality trait and prospectively as a dynamic process.Data collection came from adult and children participants. The children sample consisted of 345 4th, 5th and 6th graders of elementary schools. The mean age was 10.8 years, while 170 were boys and 175 were girls. The adult sample consisted of 112 participants with mean age 31.3 years , while 82 were women and 30 were men. The variables that assessed were the reported experiences of emotional abuse, the resilience and the psychological well-being. The instruments employed for both the retrospective and the prospective approach were chosen and/or adapted in order to achieve gr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38797
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38797
ND
38797
Εναλλακτικός τίτλος
Resilience to emotional abuse/neglect within the school context: prospective and retrospective investigation of risk and protective factors
Συγγραφέας
Νεάρχου, Φοινίκη (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας. Τομέας Εξελικτικής και Σχολικής Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στογιαννίδου Αριάδνη
Δεληγιάννη-Κουϊμτζή Βασιλική
Παπαληγούρα Ζαΐρα
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Κωσταρίδου-Ευκλείδη Αναστασία
Μεταλλίδου Παναγιώτα
Γωνίδα Σοφία-Ελευθερία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Ανθεκτικότητα; Συναισθηματική κακοποίηση; Σύγχρονη; Αναδρομική; Μαθητές; Εκπαιδευτικοί; Προστατευτικοί παράγοντες; Σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
275 σ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)