Συγκριτική αξιολόγηση στρατηγικών - πρακτικών για την προώθηση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών διεργασιών ένταξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό νηπιαγωγείο: έρευνα πεδίου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η συγκριτική αξιολόγηση των στρατηγικών-πρακτικών που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί γενικής και ειδικής εκπαίδευσης προκειμένου να προωθήσουν την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία (ΕΕΑ/Α). Ειδικότερα, μελετάται ο βαθμός στον οποίο οι νηπιαγωγοί υποστηρίζουν την πρόσβαση και την εμπλοκή-συμμετοχή των παιδιών με ΕΕΑ/Α στις εκπαιδευτικές και κοινωνικές διεργασίες της γενικής τάξης. Επίσης, εξετάζεται ο τρόπος με τον οποίο δομείται η έννοια της «ποιότητας» των ενταξιακών εμπειριών για τα παιδιά με ΕΕΑ/Α στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και η σχέση της ποιότητας με το προφίλ των νηπιαγωγών και του εκπαιδευτικού πλαισίου. Διερευνώνται ακόμη οι απόψεις των νηπιαγωγών αναφορικά με:(1)το περιεχόμενο του όρου «ένταξη», (2)τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά οφέλη της ένταξης, (3)τους παράγοντες που εμποδίζουν ή διευκολύνουν την εφαρμογή της ένταξης, (4)την εμπλοκή-συμμετοχή των παιδιών με ΕΕΑ/Α στις ρουτίνες/δραστηριότητες μίας τυπική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research set out to assess in a comparative way the strategies-practices that early childhood general and special education teachers employ in order to advance the inclusion of children with special educational needs and disabilities (SENDs). The aim of the study is to investigate to what extent teachers promote access and participation for children with SENDs into the educational and social processes of the general classroom. It further examines the way the concept of “quality” of inclusive experiences for children with SENDs is constructed within the Greek educational system. The association between quality, context and teacher characteristics is also tested. Moreover, teachers’ views are enquired regarding:(1)their understanding of the notion of “inclusion”, (2)the academic and social outcomes of inclusion, (3)the factors that impede or advance the implementation of inclusion, (4)the engagement-participation of pupils with SENDs in typical day routines/activities, (5)the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38776
ND
38776
Εναλλακτικός τίτλος
Comparative assessment of strategies-practices for promoting the educational and social inclusion processes in the general kindergarten for children with special educational needs: A field research
Συγγραφέας
Φύσσα, Αριστέα του Ιωάννης
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Βλάχου Αναστασία
Αλευριάδου Αναστασία
Σταυρούση Παναγιώτα
Ανδρέου Ελένη
Κακανά Δόμνα
Στρογγυλός Βασίλειος
Διδασκάλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική ένταξη; Ποιότητα προσχολικής ένταξης; Παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία; Εκπαιδευτικές στρατηγικές - πρακτικές ένταξης; Μεικτές (μικτές) μέθοδοι έρευνας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
361 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)