Σχολική ψυχολογική υποστήριξη για την ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης των παιδιών με νοητική καθυστέρηση: ένα πρόγραμμα κοινωνικής συνύπαρξης

Περίληψη

Η κοινωνική διάσταση της ένταξης αποτελεί βασική παράμετρο για την ομαλήσχολική φοίτηση των παιδιών με νοητική αναπηρία. Η προώθηση της κοινωνικήςένταξης και η σχολική ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών με νοητική καθυστέρησηενισχύονται με την διεξαγωγή προγραμμάτων κοινωνικής συνύπαρξης που εφαρμόζονταιαπό σχολικούς ψυχολόγους και εκπαιδευτικούς με τη συμμετοχή των συνομήλικωνμαθητών στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν ηδιερεύνηση της ενίσχυσης της κοινωνικής ένταξης μαθητών με νοητική καθυστέρησηενός ειδικού δημοτικού σχολείου, μετά από την συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμακοινωνικής συνύπαρξης. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τέσσερις μαθητές του ειδικούσχολείου, οι γονείς τους, 18 μαθητές της πρώτης τάξης του συστεγαζόμενου γενικούδημοτικού, πέντε εκπαιδευτικοί (του ειδικού σχολείου και του γενικού σχολείου) καθώςκαι η λογοθεραπεύτρια του ειδικού σχολείου. Το πρόγραμμα κοινωνικής συνύπαρξηςπεριελάμβανε τις εξής δράσεις: ομάδα αυτορρύθμισης και συνύπαρξης, έντα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The social dimension of integration is a key parameter for the proper education ofchildren with intellectual disabilities. Promotion of social inclusion and schoolpsychological support for students with mental retardation is strengthened by conductingsocial coexistence programs implemented by school psychologists and teachers involvingpeer students in the general school. The aim of this research was to investigate theenhancement of social inclusion of students with intellectual disabilities a special primaryschool, after their participation in a program of social coexistence. The program involvedfour students of the special school, their parents, 18 students of the first grade of the colocatedprimary general school, the special education teacher of the special school, fourteachers in first and second grade of the general and the special school speech therapist.The social coexistence program included the following actions: groups of self-regulationand coexistence, integration of disable ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37792
ND
37792
Εναλλακτικός τίτλος
Psychological support in school to enhance the social inclusion of chidren with intellectual disabilities: a program of social coexistence
Συγγραφέας
Βασιλειάδης, Ηλίας του Παύλος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Δόικου Μάρω
Μπίκος Κωνσαντίνος
Μπάρμπας Γιώργος
Παντελιάδου Σουζάνα
Μπονίδης Κυριάκος
Ζαρίφης Γεώργιος
Καρτασίδου Λευκοθέα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Νοητική καθυστέρηση; Κοινωνική ένταξη; Προγράμματα συνύπαρξης; Κοινωνική αλληλεπίδραση; Αποδοχή μαθητών με νοητική αναπηρία στο σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
392 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)