Μια φιλοσοφία του ερωτισμού στον κινηματογράφο: εικόνες της επιθυμίας και ο Georges Bataille

Περίληψη

Σκοπός της διατριβής είναι η μελέτη του ερωτισμού στον κινηματογράφο και, ειδικότερα, στο πλαίσιο μιας φιλοσοφικής προοπτικής, η διερεύνηση του τρόπου οπτικοποίησης του ερωτισμού σε μια ομάδα ταινιών που αντιλαμβάνεται το θέμα συγγενικά με τη σκέψη του λογοτέχνη και φιλοσόφου Ζωρζ Μπατάιγ: Από "Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι" του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι, ο οποίος δηλώνει ότι διάβαζε "Το Γαλάζιο του ουρανού" όταν έγραφε το σενάριο της ταινίας, και την "Αυτοκρατορία των αισθήσεων" του Ναγκίσα Όσιμα, που σχεδόν πάντοτε συμπορεύεται, έστω και με μια σύντομη αναφορά, με την "Ιστορία του ματιού", μέχρι και τον "Θυρωρό της νύχτας" της Λιλιάνα Καβάνι και το "Δαμάζοντας τα κύματα" του Λαρς φον Τρίερ, που φαίνεται πως συνδέονται, από τους μελετητές τους, όλο και συχνότερα με τον Μπατάιγ, κύριο ζητούμενο είναι η ερμηνεία των κινηματογραφικών στοιχείων που συνθέτουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των αφηγήσεων τους και κατ΄ επέκταση η φιλοσοφική ανάλυση της οπτικής τους γλώσσας. Σε αυτή την περίπτωση, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the thesis is the study of eroticism in cinema and, as part of a philosophical perspective, the exploration of the way eroticism is visualized in a group of films that understand the subject in a manner related to the thought of writer and philosopher Georges Bataille: From Bernardo Bertolucci’s "Last tango in Paris", whose director states that he was reading "Blue of Noon" while he was writing the film’s script, and Nagisa Oshima’s "In the Realm of the Senses", which is almost always linked to Story of the eye, to Liliana Cavani’s "The Night Porter" and Lars von Trier’s "Breaking the waves", both of which are increasingly connected by their scholars to Bataille, the main aim is a philosophical analysis of the films’ visual language and therefore an interpretation of their cinematic elements that synthesize the distinct character of their narratives. Consequently, the study is concerned with matters such as camera movement and the relationship it develops with the composed s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38157
ND
38157
Εναλλακτικός τίτλος
A philosophy of eroticism in cinema: images of desire and Georges Bataille
Συγγραφέας
Πούλου, Δέσποινα του Ιωάννης
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Δόικος Παναγιώτης
Παρισάκη Θεόπη
Λαμπρέλλης Δημήτριος
Δεληβογιατζής Σωκράτης
Σταμούλης Χρυσόστομος
Κοκκώνης Μιχάλης
Κακλαμανίδου Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος; Μπατάιγ, Ζωρζ; Ερωτισμός; Αισθητική; Μπερτολούτσι, Μπερνάρντο; Όσιμα, Ναγκίσα; Καβάνι, Λιλιάνα; Τρίερ, Λαρς φον
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
356 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)