Η έννοια της περιπλάνησης στη σύγχρονη τέχνη

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι να διερευνήσει την έννοια της περιπλάνησης και να ανιχνεύσει τις επιρροές της πρακτικής της στη μοντέρνα και σύγχρονη εικαστική δημιουργία. Η εργασία αναπτύσσεται σε δύο μέρη, στο πρώτο αναλύονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις στην πρακτική της περιπλάνησης και στο δεύτερο μελετώνται συγκεκριμένα παραδείγματα εικαστικής δημιουργίας που σχετίζονται με την περιπλάνηση, όπως αυτά δεξιώνονται σε διαφορετικό ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο. Αρχικά αναλύεται το διήγημα Ο άνθρωπος του πλήθους του Έντγκαρ Άλαν Πόε, πρόδρομος του κατά Μποντλέρ πλάνητα και προσδιορίζονται οι βασικές πτυχές του flâneur. Ειδικότερα μέσω της αφήγησης του Μπένγιαμιν ο πλάνητας συσχετίζεται με τον φυσιολόγο και τον ντεντέκτιβ, αλλά και με το συλλέκτη, τον αρχαιολόγο και τον φιλότεχνο. Στη συνέχεια εξετάζεται η έννοια της περιπλάνησης όπως διαμορφώνεται όταν αποδεσμευτεί από τα χωρικά πλαίσια. Πιο συγκεκριμένα αναλύεται το ατελές Σχέδιο εργασίας περί στοών, του Μπένγιαμιν. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the thesis is to explore the concept of wandering/drifting and detect its influences in modern and contemporary art. The thesis is developed in two parts, the first discusses theoretical approaches to the practice of wandering, while in the second part specific examples of artistic creation–that take place in various historical and social contexts-related to the practice of wandering are examined. Initially the story The Man of the Crowd by Edgar Allan Poe-Baudelaire’s precursor of the flâneur-is analyzed, while the key aspects of Baudelaire’s drifter are identified. Particularly through Benjamin’s reading, the flâneur is associated with the physiologist and the detective, as well as the collector, the archaeologist and the art lover. Subsequently the concept of wandering is further considered as released from the territorial context. More specifically the incomplete Arcades Project by Benjamin is discussed. The theoretical part concludes with an introduction to the philosop ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/37550
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/37550
ND
37550
Εναλλακτικός τίτλος
The concept of wandering in contemporary art
Συγγραφέας
Μαργαρίτη, Ελεάνα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Αδαμοπούλου Αρετή
Κατσικούδης Νικόλαος
Ιωαννίδης Κωνσταντίνος
Μπήτσικας Ξενοφών
Παπαθεοδώρου Ιωάννης
Τερζόγλου Νικόλαος-Ίων
Μπασάνος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Περιπλάνηση; Συλλογή; Σύγχρονες τέχνες; Επιμελητής εκθέσεων; Πλάνητας; Μπωντλαίρ, Σαρλ Πιερ (1821-1867); Μπένγιαμιν, Βάλτερ (1892-1940); Η έννοια του Ριζώματος; Iμπρεσιονισμός; Καταστασιακή διεθνής; Ντελέζ, Ζιλ (1925-1995)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
339 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)