Συναίσθημα και χρόνος στον κινηματογράφο

Περίληψη

Στο έργο του «Κινηματογράφος Ι και ΙΙ» ο Deleuze προσεγγίζει την τέχνη του κινηματογράφου μέσα από φιλοσοφική οπτική γωνία, εισάγοντας νέες έννοιες, για να αναλύσει την ουσία της κινηματογραφικής γλώσσας, βασιζόμενος στις ιδέες του Bergson και του Pierce. Ο Deleuze εστιάζει σε δυο βασικές έννοιες: την εικόνα-κίνηση και την εικόνα-χρόνο. Ο κινηματογράφος απεικονίζει την κίνηση και τον χρόνο, με το μοντάζ να έχει κυρίαρχο ρόλο σε αυτό. Επιπλέον ο Deleuze ανέλυσε τον ρόλο του συναισθήματος στην κίνηση και στον χρόνο. Οι κινηματογραφικές εικόνες αποτελούν «προλεκτικά σημεία» και γι’ αυτό κάθε πλάνο μπορεί να μελετηθεί ως προς τη λειτουργία του μέσα στη δομή της ταινίας. Οι εννοιακές καινοτομίες του Γάλλου φιλόσοφου εκ πρώτης εμφανίζονται «οξές» και δυσνόητες, όμως ο Deleuze με τον τρόπο αυτό παραμένει πιστός στο φιλοσοφικό του καθήκον: κατασκεύασε έννοιες που δύνανται να ανταποκριθούν στο διαρκώς μεταβαλλόμενο σύμπαν. Εκκινώντας από τη μπερξονιακή αντίληψη για την κίνηση μελετήσαμε το πώ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In his masterpiece " Cinema I and II", Deleuze approaches the art of cinema through a philosophical angle, introducing new concepts to analyze the main aspects of the cinematic techniques, based on the ideas of Bergson and Pierce. Deleuze focuses on two key concepts: the image-movement and image-time. Montage has a dominant role in defining the way that time and movement are displayed. In addition, Deleuze has analyzed the role of sentiment in time and movement. The cinematic images are "proverbal points" and this is the reason why each frame can be analyzed according to its contribution to the structure of the movie. The conceptual innovations of the French philosopher at first appear difficult to comprehend, but Deleuze in this way remains faithful to his philosophical cause; defining concepts which shall remain valid in an ever-changing universe. With the Bergsonian perception of movement in mind, we have studied the interaction of cinematic image with emotion and time. In the pr ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42515
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42515
ND
42515
Εναλλακτικός τίτλος
Sentiment and time in cinema
Συγγραφέας
Μαργαρίτη, Μαρία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Φιλοσοφίας
Εξεταστική επιτροπή
Δόικος Παναγιώτης
Κοκκώνης Μιχάλης
Καριτσινίδου-Παπαθανασίου Χρυσή
Δεληβογιατζής Σωκράτης
Σταμούλης Χρυσόστομος
Κόκορης Δημήτριος
Κακλαμανίδη Δέσποινα
Παρισάκη Θεόπη
Ράπτη Γιούλη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Φιλοσοφία, Ηθική και Θρησκεία
Λέξεις-κλειδιά
Συναίσθημα; Xρόνος; Ντελέζ, Ζιλ (1925-1995)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
222 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.