Μεθοδολογικές και πρακτικές προσεγγίσεις για την υποστήριξη μαθητών με προβλήματα στο γραπτό λόγο που φοιτούν στο γυμνάσιο

Περίληψη

Στο πρώτο μέρος της διατριβής γίνεται αναφορά στο πώς ο άνθρωπος έμαθε να διαβάζει και σε όσα συμβαίνουν στον εγκέφαλο κατά την ανάγνωση, εξετάζεται η διαδικασία κατάκτησης της αναγνωστικής δεξιότητας, επιχειρείται ορισμός των μαθησιακών δυσκολιών, παρουσιάζονται αίτια της δυσλεξίας, χαρακτηριστικά των δυσλεξικών μαθητών και τρόποι υποστήριξής τους. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται έρευνα για το κατά πόσο μαθητές με και χωρίς ειδικές μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται περισσότερο ή λιγότερο κατά την ανάγνωση οριζόντια γραμμένων κειμένων, κειμένων οριζόντια γραμμένων, αλλά στραμμένων κατά 90 μοίρες αριστερά ή δεξιά και κάθετα γραμμένων κειμένων. Στόχος να διαπιστωθεί κατά πόσο οι διαφορές στον εγκέφαλο των πρώτων καθιστούν πιο εύκολη για αυτούς την ανάγνωση κάθετα γραμμένων κειμένων. Στην έρευνα συμμετείχαν 244 μαθητές της Γ΄ Δημοτικού και 192 της Α΄ Γυμνασίου. 40 μαθητές της Γ΄ Δημοτικού παρακολουθούσαν ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα (1η πειραματική ομάδα), 40, αν και θα έπρεπε, δεν παρα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The first part of the thesis consists of a reference to the process of learning how to read and to what happens in the human brain during reading, of considerations on the acquisition process of the reading competency, of definition attempts of the learning disabilities and of a presentation of possible causes of dyslexia as well as of characteristics of dyslexic students and of ways to support them.In the second part research is presented on whether students with and without learning difficulties face greater or less difficulties in reading texts written horizontally, texts written horizontally and subsequently rotated 90 degrees clockwise or counterclockwise and finally texts written vertically.In the survey participated 244 students of the third grade elementary as well as 192 students of the first grade high school. 40 of the elementary school students attended a special education program (1st experimental group), a further 40 of them did not, although they should (2nd experimental ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36860
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36860
ND
36860
Εναλλακτικός τίτλος
Methodological and practical approaches to the support of high school students with reading problems
Συγγραφέας
Καψωμενάκης, Πέτρος (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Δράκος Γεώργιος
Γαλανάκη Ευαγγελία
Σαλβαράς Ιωάννης
Βρεττός Ιωάννης
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Πάτσιου Βασιλική
Μπαμπάλης Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Υποστήριξη δυσλεξικών μαθητών; Αναγνωστική ταχύτητα; Δυσλεξία; Ανάγνωση κειμένων γραμμένων οριζόντια και κάθετα; Διαφορετικότητα εγκεφάλου δυσλεξικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
167 σ., εικ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)