Επιστημονικός γραμματισμός στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας: εκπαίδευση εκπαιδευτικών στο σχεδιασμό αναλυτικών προγραμμάτων

Περίληψη

Ο φορέας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας δημιουργήθηκε για να στηρίξει κοινωνικές ομάδες που είχαν εγκαταλείψει το σχολείο και που, στην εξέλιξη της ζωής τους ως ενήλικες, δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της προσωπικής, εργασιακής και κοινωνικής τους ζωής. Στα ΣΔΕ το Αναλυτικό Πρόγραμμα του κάθε αντικειμένου αναπτύσσεται, σε τοπικό επίπεδο, από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς με σκοπό τον εγγραμματισμό των εκπαιδευομένων. Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στον επιστημονικό γραμματισμό και πιο συγκεκριμένα εστιάζει στη δημιουργία, στην εφαρμογή και στην αξιολόγηση ενός πλαισίου επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των ΣΔΕ στον σχεδιασμό και στην ανάπτυξη τοπικών «Α.Π.» για τον επιστημονικό γραμματισμό. Το ερευνητικό ερώτημα που τέθηκε αναφορικά με αυτή τη διαδικασία είναι: Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και ποια στοιχεία τους βοηθούν στις προσπάθειές τους να σχεδιάσουν «Α.Π.» που εστιάζουν σε ζητήματα «καθημερινής επιστήμης», τα οποία είναι συ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Second Chance Schools (SCSs) were established in Greece as an effort to reintegrate into society adult school dropouts who have not completed their compulsory education. Scientific literacy is an integral part of the education of the SCSs’ students, and science teachers who work in SCSs face the challenge of developing science curricula according to the needs of their students. The present study aims, at first, to investigate Greek science teachers’ views on the meaning of the notion of students’ scientific literacy for the specific target population they refer to, and further focuses on science teachers’ practices when developing a curriculum to achieve the goal of reintegrating their students in society through scientific literacy. For this purpose, eleven semi-structured interviews of science teachers (who are also designers of science curricula) were conducted. The analysis shows that most science teachers consider scientific literacy to be an introduction to the content of science ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36854
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36854
ND
36854
Εναλλακτικός τίτλος
Scientific literacy in second chance schools: science teachers’ training in designing of curricula for scientific literacy
Συγγραφέας
Κόλλας, Σπυρίδων (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος-Βικέντιος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χαλκιά Κρυσταλλία
Καλκάνης Γεώργιος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Τσελφές Βασίλειος
Σταύρου Δημήτριος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Επιστημονικός γραμματισμός; Σχεδιασμός Αναλυτικών Προγραμμάτων; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας (ΣΔΕ)
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)