Ο μουσικός και ηχητικός γραμματισμός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Ο γραμματισμός τα τελευταία χρόνια μελετάται όλο και πιο πολύ στη Ελλάδα. Έχοντας αποκτήσει νέο περιεχόμενο δεν σημαίνει πλέον την δεξιότητα «γραφής και ανάγνωσης» την οποία όποιος δεν έχει είναι «αναλφάβητος». Σημαίνει όλες εκείνες τις δεξιότητες που καθιστούν κάποιον ικανό να κινηθεί σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από κάποιον ιδιαίτερο γραμματισμό. Στην διατριβή μας μελετούμε το μουσικό γραμματισμό. Ωστόσο, οι εξελίξεις τους εικοστού αιώνα στη μουσική και τον ήχο οι οποίες έχουν επηρεάσει την Εκπαίδευση μας επιτρέπουν όλο και πιο πολύ να αναφερόμαστε και σε έναν «ηχητικό γραμματισμό», τον οποίο μελετάμε επίσης. Εφαρμόζουμε «έρευνα δράσης» (action research) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βάση της οποίας σχεδιάζουμε, δραστηριοποιούμαστε, παρατηρούμε και αναστοχαζόμαστε προκειμένου να προχωρήσουμε στον επόμενο σχεδιασμό μας στην τάξη, σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης, μετασχηματισμού και αλλαγής στην Εκπαίδευση. Καθώς η έρευνα οδηγεί στη δημιουργία μαθητικής ορχήστρας, μια νέα προσέ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Over the course of the last few decades, the study of Literacy in Greece has evolved. Literacy, which used to mean “the ability to read and write,” is presently also being employed to declare one’s ability to function in a specific cultural environment which is also characterized by a specific type of literacy. As literacy continues to be studied by a wider range of fields, the flourishing theory empowers further research. Music(al) Literacy is a field recently developed in line with this broader meaning. It considers the literacy of music as something beyond just “reading and writing” music. In the 20th century, new perceptions of music art also broadened our interest in Sound. Research is now available on the topics of “Auditory,” “Acoustic,” “Aural,” “Audio,” “Sonic,” “Hearing,” “Listening,” and, sometimes, “Sound” Literacy. This thesis examines Music Literacy as well as the “Literacy of Sound” (ηχητικός γραμματισμός). The Literacy of Sound is gradually becoming its own separate fie ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47835
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47835
ND
47835
Εναλλακτικός τίτλος
Music and sound literacy in primary education
Συγγραφέας
Σαρρής, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Εξεταστική επιτροπή
Τσοκανή Χαρίκλεια
Σκαρπέλος Ιωάννης
Γεωργάκη Αναστασία
Διονυσίου Ζωή
Μπουμπάρης Νικόλαος
Πανόπουλος Παναγιώτης
Ράπτης Θεοχάρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μουσικός γραμματισμός; Ηχητικός γραμματισμός; Γραμματισμός; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Μουσικά όργανα; Οργανολογία; Πολιτισμική οργανολογία; Οργανολογικός γραμματισμός; Γραμματισμός πεδίου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
471 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)