Σχέση των αντιλήψεων ενήλικων σε έννοιες και νόμους της φυσικής με τον επιστημονικό εγγραμματισμό τους

Περίληψη

•Στη διατριβή γίνεται ταυτόχρονη καταγραφή της ικανότητας των ενήλικων πολιτών να διαχειρίζονται ζητήματα επιστημονικού εγγραμματισμού (Ε.Ε) και να προσεγγίζουν έννοιες και νόμους της φυσικής που αναφέρονται στη μηχανική, ενός τομέα που παρουσιάζει τους πιο καθολικούς νόμους της φύσης. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας αποτελείται από τέσσερα τμήματα που καταγράφουν α) τα προσωπικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων, β) την ικανότητά τους να επεξεργάζονται ζητήματα Ε.Ε γ) την ικανότητά τους να επεξεργάζονται θέματα σχολικής φυσικής, και δ) το ενδιαφέρον τους για θέματα που αφορούν τις επιστήμες και τη σχολική φυσική, τη γενική σχολική τους επίδοση καθώς και την επίδοσή τους στη φυσική. Στην έρευνα συμμετέχουν 912 ενήλικοι, 448 γυναίκες και 464 άνδρες, διαφόρων μορφωτικών επιπέδων και ενασχολήσεων, με διαφορετικά ενδιαφέροντα, εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον. Από τα αποτελέσματα φαίνεται ότι όσο αυξάνεται η εννοιολογική κατανόηση στη φυσική γίνονται υψηλότερες και οι επιδόσεις στον Ε.Ε. Ο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In my thesis there is a simultaneous depiction of the ability of the adult citizens to handle issues of scientific literacy (S.L.) and to approach concepts and laws of physics which refer to engineering, a field that presents the majority of the universal laws of nature. The questionnaire of the research consists of four sections that record a) the personal characteristics of the participants b) their ability to process issues S. L. c) their ability to process issues of school physics and d) their interest on issues that refer to sciences and school physics, their general school performance and their performance on physics, as well. In this research, 912 adults, 448 females and 464 males of various educational backgrounds and professions, with different working and social environment took part. According to the results, it seems that the more the understanding of the meaning of the physics increases, the higher the performance in S.L. becomes. The differences among the average scores ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36828
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36828
ND
36828
Εναλλακτικός τίτλος
Relationship of perception in adult concepts and laws of physics with their scientific literacy
Συγγραφέας
Καράογλου, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Κλεάνθης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κώτσης Κωνσταντίνος
Βαβουγιός Διονύσιος
Πλακίτση Αικατερίνη
Τσαπαρλής Γεώργιος
Καμαράτος Ματθαίος
Μαυρίδης Δημήτριος
Γαβριλάκης Κώστας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Έννοιες και νόμοι της φυσικής; Επιστημονικός εγγραμματισμός; Αντιλήψεις ενηλίκων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
250 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)