Επιστημονικός και τεχνολογικός γραμματισμός: διαμόρφωση παιδαγωγικού πλαισίου διερεύνησης κοινωνικοεπιστημονικών θεμάτων στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου

Περίληψη

Από την οριοθέτηση του όρου «Επιστημονικός και Τεχνολογικός Γραμματισμός» πουεπιχειρείται στο 1ο κεφάλαιο, γίνεται φανερό ότι οι σύγχρονες προτάσεις για τη διδασκαλίατων ΦΕ συγκλίνουν σε ένα γενικότερο σκοπό για την εκπαίδευση των αυριανών πολιτών. Ο«επιστημονικά ενημερωμένος πολίτης» είναι ενεργό μέρος μιας κοινωνίας, συμμετέχει στιςαποφάσεις της σε όλα τα θέματα, παρακολουθεί και έχει κριτική άποψη για τα θέματα πουσυζητούνται και προβάλλονται στα ΜΜΕ, αλλά και για ευρύτερα τοπικά και παγκόσμιαζητήματα που έχουν σχέση με το περιβάλλον και τα ηθικά διλήμματα. Το ζητούμενο,συνεπώς, είναι όχι να γίνουν οι μαθητές φιλόσοφοι, ή μικροί επιστήμονες, αλλά νασυνεχίσουν να ενδιαφέρονται για τη διερεύνηση τέτοιων ερωτημάτων. Ταυτόχρονα, ως μέλημιας τεχνολογικά εξελιγμένης κοινωνίας, γνωρίζουν και χρησιμοποιούν τα τεχνολογικάεπιτεύγματα και παρεμβαίνουν σ’ αυτά.Γίνεται φανερό, με άλλα λόγια, ότι μέσα από τα σύγχρονα ΠΣ, κάτω από τον τίτλο«Επιστημονικός και Τεχνολογικός Γραμματισμός» ή «Δημόσια Κ ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28805
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28805
ND
28805
Εναλλακτικός τίτλος
Scientific and technological literacy: pedagogical development framework - investigation on socio - scientific issues last classes
Συγγραφέας
Μπενιάτα, Ελένη (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Τσελφές Βασίλειος
Χρυσαφίδης Κωνσταντίνος
Ανδρούσου Αλεξάνδρα
Καριώτογλου Πέτρος
Χαλκιά Άννα
Χασάπης Δημήτριος
Τσάφος Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Επιστημονικός και τεχνολογικός γραμματισμός; Αμφισβητούμενα κοινωνικο - επιστημονκά θέματα - ζητήματα; Διδακτική ακολουθία; Επιχειρηματολογία; Λήψη αποφάσεων; Μοντέλο Toulmin; Συστημική σκέψη; Αναλυτικό πρόγραμμα φυσικών επιστημών; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)