Μέθοδος project και δημιουργική σκέψη: οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη συμβολή της μεθόδου project στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών

Περίληψη

Η δημιουργική σκέψη στο πλαίσιο της μεθόδου project παραμένει ένα πεδίο σε πολύ μεγάλο βαθμό ανεξερεύνητο. Οι έρευνες, επίσης, που αφορούν την εξέταση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη δημιουργική σκέψη και τους τρόπους ανάπτυξής της είναι περιορισμένες. Αυτό συνιστά σημαντική έλλειψη καθώς είναι διαπιστωμένο ότι οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο είτε θετικό είτε αρνητικό στη δημιουργία των συνθηκών για την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης των μαθητών τους. Οι διδακτικές πρακτικές τους, οι οποίες επηρεάζονται από τις προσωπικές θεωρίες τους, μπορεί να είναι διαφορετικές από αυτές των επιστημόνων ερευνητών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η εξέταση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη δυνατότητα ανάπτυξης της δημιουργικής σκέψης των μαθητών μέσα από τη μέθοδο project. Η έρευνα ακολούθησε την ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση. Ανάμεσα στα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η δημιουργική σκέψη μπορεί να αναπτυχθεί στο πλαίσιο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Creative thinking in the context of the project method remains a highly unexplored field. Also, research on the concepts of education professionals on the issue of creative thinking and ways for its development are limited. This is a significant deficiency, as it has been proven that education professionals play an important role, either positive or negative, in forming the necessary conditions for the development of creative thinking in their students. Their teaching practices, which are affected by their personal theories, can differ from those of scientific researchers. The goal of the present research is the study of the concepts of education professionals on the potential of development of creative thinking of students by the project method. The research used the quality methodology approach. One of the basic conclusions of the research is that all education professionals believe that creative thinking can be developed in the context of the project method. All four basic dimension ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36373
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36373
ND
36373
Εναλλακτικός τίτλος
Project method and creative thinking: secondary teachers' conceptions upon the contribution of the project method in the development of creative thinkinf of students
Συγγραφέας
Δήμος, Αθανάσιος (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Κώστας Χρυσαφίδης
Μουμουλίδου Μαρία
Παπαδοπούλου Καλλιρρόη
Τριλιανός Αθανάσιος
Φλογαϊτη Ευγενία
Τάφα Ευφημία
Δασκολιά Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δημιουργικότητα; Αντιλήψεις εκπαιδευτικών; Δημιουργική σκέψη; Μέθοδος Project; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 207 σ. ; Β' τόμος 185 σ.), πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)