Ο ρόλος της γλωσσικής έφεσης και των εκτελεστικών λειτουργιών της εργαζόμενης μνήμης και του ανασταλτικού μηχανισμού στην απόκτηση του ξένου λεξιλογίου, από μικρούς Έλληνες μαθητές της αγγλικής

Περίληψη

Η έρευνα διεξήχθη σε δύο δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, από το 2010-12. Το σχολείο ελέγχου διδάσκει την Αγγλική ως Ξένη Γλώσσα (ΑΞΓ) από την 3η δημοτικού, ενώ το πειραματικό σχολείο από την 1η τάξη.Στην προσπάθεια να εξηγήσει τις διαφορές που παρατηρούνται μεταξύ των μαθητών στην απόκτηση του ξένου λεξιλογίου, η έρευνα εξετάζει το κατά πόσον η πρώιμη έκθεση στην ΑΞΓ επηρεάζει θετικά τη γνωστική λειτουργία των μικρών Ελλήνων μαθητών. Οι κύριες γνωστικές μεταβλητές που εξετάστηκαν είναι η Γλωσσική Έφεση σε μικρούς μαθητές (Alexiou, 2005), η Φωνολογική Βραχυπρόθεσμη Μνήμη και ο Κεντρικός Εκτελεστικός Μηχανισμός της Εργαζόμενης Μνήμης (Baddeley & Hitch, 1974). Κάτι τέτοιο δεν έχει επιχειρηθεί ξανά, καθώς, μέχρι σήμερα, έχουν διερευνηθεί, κατά κύριο ρόλο, η επίδραση της Πρώιμης Εκμάθησης της ΞΓ στη γλωσσική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών (García Lecumberri & Gallardo 2003; Mihaljevic Djigunovic & Krevelj 2009; Mihaljevic Djigunovic & Lopriore 2010; Muñoz 2006, 2010; Nikolov 200 ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The research took place in two primary schools in Thessaloniki, from 2010-12. The mainstream school introduces English as a foreign language from Grade 3, while the experimental one does so from Grade 1.To explain individual differences in the acquisition of L2 vocabulary English, the study explores whether the early introduction of L2 English affects positively the cognitive functioning of young Greek learners. The main cognitive variables investigated in the study are Foreign Language Aptitude (Alexiou, 2005), Phonological Short-term Memory and the central executive of Working Memory (Baddeley & Hitch, 1974). This has never before been attempted, as Early Foreign Language Learning research has primarily investigated the linguistic and affective outcome of this enterprise (García Lecumberri & Gallardo 2003; Mihaljevic Djigunovic & Krevelj 2009; Mihaljevic Djigunovic & Lopriore 2010; Muñoz 2006, 2010; Nikolov 2009). The thesis’ main hypothesis is that the learners’ early and intensive ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34886
ND
34886
Εναλλακτικός τίτλος
The role of FL aptitude and the executive functions of working memory and inhibition in FL vocabulary acquisition by young greek learners of english
Συγγραφέας
Ευσταθιάδη, Καλλιόπη Ευστάθιος
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Τομέας Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Αλεξίου Θωμαή
Οκαλίδου Αρετή
Τσιμπλή Ιάνθη-Μαρία
Αγαθοπούλου Ελένη
Μασούρα Ελβίρα
Μαρίνης Θεόδωρος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Πρώιμη εκμάθηση ξένης γλώσσας; Γλωσσική έφεση; Εργαζόμενη μνήμη; Ανασταλτικός μηχανισμός; Απόκτηση λεξιλογίου στην ξένη γλώσσα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xix, 329 σ., πιν., σχημ., ευρ. + 1 CD Δεδομένων
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα