Η προπαγάνδα ως θεμελιώδες συστατικό του δημόσιου λόγου: η παρουσίαση του «μνημονίου» από τα ελληνικά ΜΜΕ

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή διερευνά τον τρόπο παρουσίασης στο ελληνικό κοινό του πρώτου Μνημονίου, της σύμβασης που υπογράφτηκε το 2010 μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της «τρόικας» (Ε.Ε., ΔΝΤ, ΕΚΤ) με σκοπό την έκτακτη δανειοδότηση της Ελλάδας, λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών που είχαν διαμορφωθεί σε διεθνές επίπεδο. Η πορεία που ακολουθείται στο θεωρητικό μέρος είναι μια πορεία από το «μερικό», στο «γενικό» και ξανά στο «μερικό», έτσι ώστε να διαμορφωθεί μια πορεία επιχειρηματολογίας με συλλογιστική αφετηρία μία επαγωγική λογική και κατάληξη παραγωγικής λογικής διαπιστώσεις. Ξεκινώντας από τις έννοιες της πληροφορίας και της προπαγάνδας και τη μεταξύ τους σχέση, το θεωρητικό μέρος συνεχίζει με μια επισκόπηση και αντιστοίχιση των μορφών εκδήλωσης της προπαγάνδας στα διαφορετικά στάδια της νεωτερικότητας (πρώιμη, ώριμη, ύστερη), και καταλήγει σε μια σύντομη κοινωνική-οικονομική παρουσίαση της ελληνικής πραγματικότητας μέχρι την εκδήλωση της ανάγκης υιοθέτησης του Μνημονίου. Στο ερε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current thesis examines the public presentation of the first Memorandum, the agreement signed between the Greek government and the “troika” (E.U., IMF, ECB) in 2010, aiming at the bailout of the Greek economy, due to the negative economic environment that had been formed in an international level. The course followed in the theoretical framework, goes from the “specific” to the “general” and again to the “specific”, so as to form an argumentation course having as its starting point a deductive rationale and as its destination findings based on a productive rationale. Starting from the notions of information and propaganda and their relation to one another, the theoretic framework goes on with the presentation and matching of different propaganda forms in different stages of modernity (early, late, post), concluding in a short socio- economic presentation of the Greek reality until the beginning of the “crisis” and the need to sign the bailout agreement. As far as the research is co ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30053
Εναλλακτικός τίτλος
Propaganda as a fundamental ingredient of public discourse: The presentation of the “MoU”- bailout agreement by the Greek Media
Συγγραφέας
Πουλακιδάκος, Σταμάτιος Νικήτας
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών. Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Εξεταστική επιτροπή
Πλειός Γιώργος
Δεμερτζής Νίκος
Αρμενάκης Αντώνης
Παναγιωτοπούλου Καλλιρόη
Παπαθανασόπουλος Στυλιανός
Σπουρδαλάκης Μιχάλης
Νικολακόπουλος Ηλίας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Πολιτικές Επιστήμες
ΜΜΕ και Επικοινωνίες
Λέξεις-κλειδιά
Προπαγάνδα; Διαχείριση πληροφορίας; Διαχείριση πρόσληψης; Διαδίκτυο; Τηλεόραση; Μνημόνιο; Ανάλυση περιεχομένου; Πολιτικός λόγος; Δημοσιογραφικός λόγος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
280 σ., πιν., γραφ.