Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, συναίσθημα και στόχοι επίτευξης: μια διαχρονική μελέτη των στρατηγικών αναζήτησης στα πλαίσια διδακτικής παρέμβασης σε μαθητές του Δημοτικού

Περίληψη

Στην παρούσα διατριβή καταγράψαμε τη συμπεριφορά αναζήτησης στο Διαδίκτυο μαθητών του Δημοτικού σχολείου και εφαρμόσαμε ένα διδακτικό πρόγραμμα με στόχο να αναπτύξουν οι μαθητές στρατηγικές αναζήτησης, ανάγνωσης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Συγκεκριμένα, σκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές να μπορούν να επιλέγουν κατάλληλες-λέξεις κλειδιά σε μια μηχανή αναζήτησης, να εντοπίζουν και να επιλέγουν σχετικές πληροφορίες, καθώς και να αξιολογούν την ποιότητα των πληροφοριών στα πλαίσια των σχολικών εργασιών τους. Επιπλέον, με την παρούσα έρευνα μελετήσαμε το συναίσθημα των μαθητών κατά την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, ενώ παράλληλα εξετάσαμε τους στόχους που οι μαθητές υιοθετούν καθώς ψάχνουν πληροφορίες και την επίδραση των στόχων στο συναίσθημά τους. Ειδικότερα, 96 μαθητές της Πέμπτης και Έκτης Δημοτικού αναζήτησαν ατομικά πληροφορίες σε τέσσερα διαφορετικά χρονικά σημεία και για τέσσερα θέματα που σχετίζονταν με την ανακύκλωση. Στην πειραματική ομάδα πριν από κάθε αναζήτηση προηγήθηκε η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study assessed the effects of a short-term intervention designed to enhance the web searching skills of upper elementary school students. The study also explored students’ affective experiences during web searching and examined sources of systematic individual variability in affective trajectories within the students' personal achievement goals. Using a longitudinal treatment/control design, 96 fifth and sixth graders searched for information on four curriculum-related topics. Experimental participants engaged in instructional activities during three training sessions that aimed to improve web searching skills, including query formulation, information selection and credibility evaluation. Following each instructional unit, students completed individually a searching task within a preset amount of time using a popular search engine. Participants in the control group performed the same research tasks at equal time intervals without receiving any training. Students’ search per ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33072
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33072
ND
33072
Εναλλακτικός τίτλος
Web searching, affect and achievement goals: an experimental longitudinal intervention to improve information problem solving skills of upper elementary students
Συγγραφέας
Κρουσταλλάκη, Διονυσία (Πατρώνυμο: Στέφανος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κοκκινάκη Θεανώ
Σίμος Παναγιώτης-Γαβριήλ
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Μόττη-Στεφανίδη Φρόσσω
Βασιλάκη Ελένη
Κουρκούτας Ηλίας
Μιχαηλίδη-Παπαδάκη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Αναζήτηση πληροφοριών; Διαδίκτυο στο δημοτικό σχολείο; Διαδίκτυο - Internet; Συναισθήματα; Συναισθήματα μαθητών; Διδακτική παρέμβαση; Προσανατολισμός στόχου; Διαδίκτυο και εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
201 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)