Ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικού υλικού πράσινης χημείας στο πλαίσιο της αειφορίας με έμφαση στην χρήση ανανεώσιμων πρώτων υλών

Περίληψη

Από τη δημοσίευση της έκθεσης «Το κοινό μας μέλλον» το 1987 και τη Διακήρυξη του Ρίο το 1992, η αειφορία εμφανίζεται να είναι πρωταρχικός πολιτικός στόχος σε παγκόσμιο επίπεδο. Στο βασικό καθοδηγητικό κείμενο της συνδιάσκεψης του Ρίο, την Ατζέντα 21, αναφέρεται ότι η διεπιστημονική εκπαίδευση αποτελεί απαραίτητο όχημα για την πραγμάτωση της αειφορίας. Η στροφή προς την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία διεθνώς, δίνει έμφαση στη εισαγωγή και διείσδυση των αρχών της αειφορίας σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης.Η Πράσινη Χημεία (Green Chemistry) είναι μία νέα φιλοσοφία της Χημείας η οποία δίνει έμφαση στην πρόληψη. Η αναγκαιότητα ενσωμάτωσής της στην εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού που εμφαίνει στην εκμετάλλευση και χρήση των ανανεώσιμων πρώτων υλών αποτέλεσε την αφορμή για την εκπόνηση της παρούσας διατριβής. Βασικός σκοπός της διατριβής ήταν η ανάπτυξη και εφαρμογή πρωτότυπου εκπαιδευτικού υλικού για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με κύριο άξονα την ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Since the publication of the ‘‘Our common future’’ report (WCED 1987) and the Rio Summit in 1992, sustainable development has become the overarching political objective globally. As indicated in Agenda 21, appropriate multi and interdisciplinary education is required. The idea of a strong shift to Education for Environment and Sustainability clearly recommends the introduction and permeation of sustainability principles in all “sectoral” educations.Green Chemistry is a new approach of chemistry that emphasizes on prevention. The need to incorporate the principles of Green Chemistry in education, in combination to the lack of educational material which focuses on the use of renewable materials formed the basis for this dissertation. The main goal of this dissertation was the development and implementation of educational material for secondary education focusing on the seventh principle of Green Chemistry concerning the utilisation of renewable raw materials. Part of the educational mate ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/33054
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/33054
ND
33054
Εναλλακτικός τίτλος
Development and implementation of green chemistry educational material aiming at sustainability focusing on the use of renewable feedstocks
Συγγραφέας
Καπασσά, Μαρία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Οικιακής Οικονομίας και Οικολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Αμπελιώτης Κωνσταντίνος
Σκούλλος Μιχαήλ
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Σίσκος Παναγιώτης
Δασενάκης Εμμανουήλ
Καλογερόπουλος Νικόλαος
Κουτρούμπα Κωνσταντίνα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αειφορία; Πράσινη χημεία; Ανανεώσιμες πρώτες ύλες; Βιομάζα; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 396 σ. και Β' τομος 153 σ.), πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)