Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού προγράμματος για την περιβαλλοντική εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας με έμφαση στη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση
Περίληψη
Η παρούσα πειραματική έρευνα εστιάζεται στη διερεύνηση της επίδρασης ενός Παιδαγωγικού Προγράμματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με έμφαση στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, το οποίο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο Νηπιαγωγείο. Για τη διερεύνηση της επίδρασης του συγκεκριμένου Παιδαγωγικού Προγράμματος στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μελετήθηκαν οι παράγοντες «οικολογική γνώση», «στάση προς το περιβάλλον», «σημείο ελέγχου για το περιβάλλον» και «ικανότητα δράσης». Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 77 παιδιά προσχολικής ηλικίας πο
Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού προγράμματος για την περιβαλλοντική εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας με έμφαση στη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση
Περίληψη
Η παρούσα πειραματική έρευνα εστιάζεται στη διερεύνηση της επίδρασης ενός Παιδαγωγικού Προγράμματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με έμφαση στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, το οποίο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο Νηπιαγωγείο. Για τη διερεύνηση της επίδρασης του συγκεκριμένου Παιδαγωγικού Προγράμματος στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μελετήθηκαν οι παράγοντες «οικολογική γνώση», «στάση προς το περιβάλλον», «σημείο ελέγχου για το περιβάλλον» και «ικανότητα δράσης». Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 77 παιδιά προσχολικής ηλικίας ποις, πριν και μετά την εφαρμογή του Παιδαγωγικού Προγράμματος στο σύνολο του δείγματος, καθώς και με παρατήρηση κατά την εφαρμογή του προγράμματος. Το Παιδαγωγικό Πρόγραμμα ...
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The present experimental research focuses on the evaluation of an Educational Program’s impact, emphasized on Drama for the Environmental Education which was analytically planned and systematically implemented to early-childhood age children (4-6 years old) attending their Early Childhood School «Nipiagogio». The following factors were examined for the Educational Program’s impact evaluation: «ecological knowledge», «attitudes towards the environment», «environmental locus of control», and «action competence». The sample of the research was made of 77 early childhood age children attending in two Early Childhood Schools «Nipiagogio» in urban areas, consisted of the experimental group (E.G.) as well as the control group (C.G.) ofthe research. The data collection for the research was based on personal semi-structured interviews, before and after the implementation of the Educational Program, and by observation during the program’s implementation. The Educational Program entitled «water» ...
περισσότερα
Εκπαίδευση
cluded the comparative study of the experimental group and the control group as well as the analytic study of both groups’ results, during the first and the second interview. The questions were grouped into four categories, each one corresponding to one of the research factors, thus forming the «total score» of each child, while correlations between them as well as with the demographic data of the sample were investigated. The correlations were studied by statistical tests (Chi square, t-test, and Analysis of Variance-ANOVA-). In addition, a multiple linear regression for the study of the impact of the demographic data on the «total score» was made. The results of the research have shown that the early childhood age children’ participation in the Educational Program for Environmental Education emphasized on Drama, contributes effectively to their enhancement of Environmental Education irrespective of sex, age and attendance duration at the Early Childhood School. The research has also illustrated the interactive enhancement of the following factors,«ecological knowledge», «attitudes towards the environment», «and environmental locus of control »and« action competence». In addition to the above, the impact of exercises and techniques of Drama such as «Mime», «Acting», «Dramatization», «Role-playing», «Metamorphosis», «Machines» and «Radio station» proved to be of noticeable importance for the children’s Environmental Education. Furthermore, the impact of «Living picture», «Sculptures», «Hot seating», «Obstacles and Dangerous», «Rituals» and «Brainstorming» were evaluated positively for the above Educational Program.
περισσότερα
![]() | |
![]() | Κατεβάστε τη διατριβή σε μορφή PDF (74.37 MB)
(Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μετά από δωρεάν εγγραφή)
|
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
![]()
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Όρους Χρήσης του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών, καθώς και της ![]() |
Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.
Πηγή: Google Analytics.

ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.

ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.