Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση ενός παιδαγωγικού προγράμματος για την περιβαλλοντική εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας με έμφαση στη δραματική τέχνη στην εκπαίδευση

Περίληψη

Η παρούσα πειραματική έρευνα εστιάζεται στη διερεύνηση της επίδρασης ενός Παιδαγωγικού Προγράμματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με έμφαση στη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση, το οποίο σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών), κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο Νηπιαγωγείο. Για τη διερεύνηση της επίδρασης του συγκεκριμένου Παιδαγωγικού Προγράμματος στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μελετήθηκαν οι παράγοντες «οικολογική γνώση», «στάση προς το περιβάλλον», «σημείο ελέγχου για το περιβάλλον» και «ικανότητα δράσης». Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 77 παιδιά προσχολικής ηλικίας που φοιτούσαν σε δύο Νηπιαγωγεία αστικής περιοχής και τα οποία συγκρότησαν την πειραματική ομάδα και την ομάδα ελέγχου της έρευνας. Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας έγινε με ατομική ημι-δομημένη συνέντευξη σε δύο φάσεις, πριν και μετά την εφαρμογή του Παιδαγωγικού Προγράμματος στο σύνολο του δείγματος, καθώς και με παρατήρηση κατά την εφαρμογή του προγράμματος. Το Παιδαγωγικό Πρόγραμμα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present experimental research focuses on the evaluation of an Educational Program’s impact, emphasized on Drama for the Environmental Education which was analytically planned and systematically implemented to early-childhood age children (4-6 years old) attending their Early Childhood School «Nipiagogio». The following factors were examined for the Educational Program’s impact evaluation: «ecological knowledge», «attitudes towards the environment», «environmental locus of control», and «action competence». The sample of the research was made of 77 early childhood age children attending in two Early Childhood Schools «Nipiagogio» in urban areas, consisted of the experimental group (E.G.) as well as the control group (C.G.) ofthe research. The data collection for the research was based on personal semi-structured interviews, before and after the implementation of the Educational Program, and by observation during the program’s implementation. The Educational Program entitled «water» ...