Το ψηφιακό σχολείο στην κοινωνία της πληροφορίας: μια συστημική έρευνα σε μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τα κίνητρα χρήσης του διαδικτύου και των παραγόντων εθισμού σε αυτό, με την αξιοποίηση των διεπιστημονικών πεδίων της κοινωνικής πληροφορικής και της γνωσιακής επιστήμης

Περίληψη

Ο σκοπός της διδακτορικής διατριβής είναι η εξέταση του φαινομένου του εθισμού των Ανθρώπινων Συστημάτων και ειδικότερα των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, στο διαδίκτυο, μέσω της δημιουργίας ενός Μοντέλου κινήτρων χρήσης του διαδικτύου και εθισμού σε αυτό, βασισμένου στη Συστημική Μεθοδολογία της «Θεωρίας Χρήσεων και Ανταμοιβών» (Uses and Gratifications Theory / UGT) και της αξιοποίησης των διεπιστημονικών πεδίων της Κοινωνικής Πληροφορικής και της Γνωσιακής Επιστήμης. Η διατριβή απαρτίζεται από την Εισαγωγή και τέσσερα μέρη. Στην Εισαγωγή αναπτύσσεται η προβληματική της έρευνας.Το Πρώτο Μέρος, το οποίο αποτελείται από τρία κεφάλαια, επικεντρώνεται στο φιλοσοφικό και θεωρητικό υπόβαθρο της μελέτης. Το Δεύτερο Μέρος αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια, στα οποία αποσαφηνίζονται περαιτέρω τα εννοιολογικά πεδία της διατριβής και προσδιορίζεται και αναπτύσσεται το θεωρητικό και το ερευνητικό πλαίσιο της μελέτης. Στο Τρίτο Μέρος, το οποίο αποτελείται από δύο κεφάλαια, παρουσιάζεται η έρευνα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In recent years, the Internet has developed rapidly and Internet use has become a prominent communication and social phenomenon. People have concerned with the effects of the Internet on people and society. A plethora of research conducted from the UGT perspective has indicated that individual dispositional factors and motivation are important antecedents affecting Internet uses and effects. This study was predicated on the UGT assumption that the impact of the antecedent factors on Internet uses and effects may be mediated by other factors such Mental and Emotional Involvement and finally. We used purposive sample and the participants were school students in primary education. The results of this study suggest that important predictors of Internet Use are not demographics, individual difference variables or Internet Exposure.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/30359
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/30359
ND
30359
Εναλλακτικός τίτλος
The virtual school in the information society: a systemic research on students of primary education about the incentives for the use of internet and internet addiction factors through the interdisciplinary fields of social informatics and cognitive science
Συγγραφέας
Ευθυμιόπουλος, Αχιλλέας (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Επιστημών της Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ
Ζαράνης Νικόλαος
Γιώτσα Άρτεμις
Τριλιανός Αθανάσιος
Τζάνη Μαρία
Βουδούρη Αγγελική
Μπαραλής Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Συστημική έρευνα; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Κίνητρα χρήσης διαδικτύου; Γνωσιακή επιστήμη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
460 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)