Η ερμηνευσιμότητα των χαρακτηριστικών στη διαδικασία απόκτησης δεύτερης γλώσσας: αποδείξεις από την παράμετρο του κενού υποκειμένου στην ελληνική / αγγλική διαγλώσσα

Περίληψη

Σκοπός αυτής της διατριβής είναι να αξιολογήσει τον ρόλο των ερμηνεύσιμων και μη-ερμηνεύσιμων χαρακτηριστικών στη διαδικασία απόκτησης δεύτερης γλώσσας επικεντρώνοντας στην Παράμετρο του Κενού Υποκειμένου στην Ελληνική/Αγγλική διαγλώσσα. Η παρούσα μελέτη μας επέτρεψε να εξετάσουμε τα αίτια της απουσίας ομοιομορφίας η οποία χαρακτηρίζει τη διαδικασία απόκτησης δεύτερης γλώσσας. Για τον σκοπό αυτό εξετάστηκαν τα σημασιολογικά μη-ερμηνεύσιμα χαρακτηριστικά που εμπλέκονται σε δομές κενών και μεταρηματικών υποκειμένων καθώς και σε δομές εξαγωγής υποκειμένου πάνω από τον συμπληρωματικό δείκτη «ότι» (‘that’). Επίσης μελετήθηκε ο αναπληρωματικός ρόλος χαρακτηριστικών ερμηνεύσιμων τόσο στο επίπεδο της Λογικής Δομής όσο και στο επίπεδο της Φωνητικής Δομής. Τα σημασιολογικά ερμηνεύσιμα χαρακτηριστικά που εξετάστηκαν είναι η Αναφορικότητα και η Οριστικότητα στα υποκείμενα, ο Τύπος του Κατηγορήματος καθώς και η Εμψυχότητα (Animacy) και η Σύνδεση Λόγου (Discourse-Linking) στις ερωτηματικές αντωνυμίε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to evaluate the role of interpretable and uninterpretable features in second language acquisition targeting the Null Subject Parameter in the Greek/English interlanguage. This study allowed us to explore the source of optionality which characterizes the process of second language acquisition. To this end, semantically uninterpretable features involved in null, postverbal and that-t structures were investigated and the compensatory role of features interpretable both at the levels of Logical Form and Phonetic Form was examined. The semantically interpretable features studied were Referentiality and Definiteness on subjects, Predicate Type, as well as Animacy and Discourse-linking on wh-pronouns. On the other hand, Clausal Length and the No-Verb-Initial constraint of English clauses comprised the set of features interpretable at the level of Phonetic Form. Results from one judgement and two production English tasks as well as from a Greek anaphora resoluti ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28701
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28701
ND
28701
Εναλλακτικός τίτλος
Feature interpretability in second language acquisition: evidence from the null subject parameter in the greek / english interlanguage
Συγγραφέας
Πρέντζα, Αλεξάνδρα (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμπλή Ιάνθη - Μαρία
Ρούσσου Άννα
Ψάλτου - Joycey Αγγελική
Σταύρου - Σηφάκη Μελίτα
Σπυρόπουλος Βασίλειος
Παπαδοπούλου Δέσποινα
Αγαθοπούλου Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Γλώσσα και Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Η παράμετρος του κενού υποκειμένου; Ερμηνευσιμότητα; Μορφολογικά χαρακτηριστικά; Λογική δομή; Φωνητική δομή; Διαγλώσσα; Απόκτηση δεύτερης γλώσσας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)