Το γλωσσικό μάθημα σε διαπολιτιστικό περιβάλλον δημοτικού σχολείου: η συμβολή των διδακτικών παρεμβάσεων

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή υπό τον τίτλο: «Το γλωσσικό μάθημα σε διαπολιτισμικό περιβάλλον δημοτικού σχολείου: η συμβολή των διδακτικών παρεμβάσεων» διερευνά τις παραμέτρους οργάνωσης διδακτικών παρεμβάσεων για το γλωσσικό μάθημα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα η διατριβή εντάσσεται στο πλαίσιο της διερεύνησης των θεωριών της οργάνωσης του νοήματος μέσω ρεπερτορίου σημαντικών κοινωνικών πρακτικών κατά την ανάγνωση με έμφαση στο σχεδιασμό, στην υλοποίηση και στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας των διδακτικών παρεμβάσεων. Η γνώση της ανάγνωσης και της γραφής διασυνδέεται με τη γνώση των κοινωνικοπολιτισμικών πρακτικών που διαμορφώνονται μέσα σε ένα εξελικτικό συνεχές των σημειωτικών συστημάτων που διανοίγουν νέα πεδία μάθησης και ερμηνείας. Έτσι, η ανάγνωση και η γραφή δεν σχετίζονται μόνο με τις δεξιότητες αλλά αφορούν τη μαθητεία και την πρόσβαση στους θεσμούς, στις πηγές, στις ομιλίες και στα κείμενα. Στην παρούσα διατριβή η οργάνωση του νοήματος κατά την ανάγνωση αντιμετωπί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

"The Language Subject in a Multicultural Environment of the Elementary School: The Contribution of Teaching Interventions" This thesis under the title: "The Language Subject in a Multicultural Environment of the Elementary School: The Contribution of Teaching Interventions" seeks to explore the organizing principles of teaching interventions in the language lesson in primary education. More specifically, this thesis researches the theories of meaning organization through a repertoire of significant social practices during reading, placing emphasis on designing, formulating and evaluating the efficiency of teaching practices. The writing and reading abilities are closely interconnected with the ability of sociocultural practices that are formed within an evolutionary continuum of semiotic systems that open new fields of knowledge and interpretation. Thus, reading and writing are not only related with but also deal with apprenticeship and the access to institutions, sources, speec ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28313
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28313
ND
28313
Εναλλακτικός τίτλος
The language subject in a multicultural environment of the elementary school: the contribution of teaching interventions
Συγγραφέας
Καπετανίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σαλβαράς Ιωάννης
Τριλιανός Αθανάσιος
Κολιάδης Εμμανουήλ
Βρεττός Ιωάννης
Δράκος Γεώργιος
Χαραλαμπάκης Χριστόφορος
Τσακίρη Δέσποινα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαπραγμάτευση νοήματος; Αναγνωστικές στρατηγικές; Στρατηγική αμοιβαιότητας; Γλωσσικό μάθημα; Συνεργατική μάθηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
513 σ., εικ., πιν., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)