Διερεύνηση παραγόντων που διαμορφώνουν την ανάπτυξη του οινικού τουρισμού

Περίληψη

Ο αντικειμενικός σκοπός αυτής της διατριβής έγκειται στη διερεύνηση της ανάπτυξης του οινικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα και στον προσδιορισμό παραγόντων που τη διαμορφώνουν. Με αφετηρία τον κεντρικό αυτό στόχο, η παρούσα ερευνητική προσπάθεια ανταποκρίνεται στην απαίτηση για συνδυασμένη γνώση -τόσο του περιβάλλοντος της προσφοράς όσο και της τουριστικής αγοράς-, επιχειρώντας μια διττή προσέγγιση. Αφενός εξετάζει το ζήτημα υπό την οπτική γωνία των οινοποιών και, αφετέρου, επιδιώκει να συμβάλει στην κατανόηση της συμπεριφοράς του οινοτουρίστα. Σε ό,τι αφορά τη διερεύνηση της προσφοράς, πραγματοποιήθηκε απογραφική έρευνα με τη χρήση ενός δομημένου ερωτηματολογίου, το οποίο εστάλη στο σύνολο των οινοποιείων της περιοχής μελέτης. Η ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων καταδεικνύει ότι η ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα αποτελεί πρόσφατο φαινόμενο που οφείλεται κυρίως σε συλλογικές δράσεις, στη βάση μιας εκ των κάτω προς τα άνω προσέγγισης. Η εξέταση των απόψεων των οινοποιών ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The objective of this study is to explore, as well as to identify the factors that affect wine tourism development in Northern Greece. Starting from this central purpose, the current thesis attempts to meet the need for gaining knowledge on both supply and demand-side aspects of wine tourism, by adopting a two-fold approach. In the first place, the study focuses on the winery perspective, while, secondly, it seeks to increase the understanding of wine tourist behavior. With respect to the supply-side research, a census was undertaken, with the use of a structured questionnaire sent to each winery directly. Analysis of primary data reveals that wine tourism in Northern Greece is a recent phenomenon, mainly driven by collective actions and based on a bottom-up approach. The examination of winemakers’ perceptions poses as fundamental factors for further wine tourism development the following issues: political-institutional measures, more promotion of wine, organizing wine tourism events ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/28064
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/28064
ND
28064
Εναλλακτικός τίτλος
Exploring factors that affect wine tourism development
Συγγραφέας
Αλεμπάκη, Μαρία του Χρήστος
Ημερομηνία
2012
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Γεωπονική. Τομέας Αγροτικής Οικονομίας
Εξεταστική επιτροπή
Ιακωβίδου Όλγα
Τζίμητρα-Καλογιάννη Ειρήνη
Κουτσούρης Αλέξανδρος
Τσάρτας Πάρις
Σουφλερός Ευάγγελος
Ανανίκας Λουκάς
Μενεξές Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Άλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Οίνος; Οινικός τουρισμός; Ανάπτυξη; Παράγοντες; Οινοποιείο; Τουριστική συμπεριφορά; Κίνητρα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiv, 409 σ., πιν., χαρτ., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)